Logo

Marketing MIX

Promocja miast i regionów

Miasto jest jak produkt. Żeby się rozwijać i przyciągać konsumentów (turystów, inwestorów) potrzebuje odpowiednich narzędzi promocyjnych. Podobnie jak na sklepowej półce, konkurencja wśród miast i miasteczek jest duża, każde z nich stara się przebić do świadomości społeczeństwa z kopalnią swoich walorów turystycznych, gospodarczych, kulturowych.

Miasta i regiony mocno ze sobą konkurują. Mają ku temu powody. Walczą o turystów, inwestorów, nowych mieszkańców, aktualnych mieszkańców (np. promocja wewnętrzna ukierunkowana np. na pozyskanie przychylności choćby dla zamierzeń i projektów inwestycyjnych miasta albo na kształtowanie odpowiedzialnych obywateli – np. zbierających psie odchody). – Dlatego promocja ma tak samo istotne znaczenie dla osiągania założonych celów, jak w przypadku innych produktów (towarów i usług) konkurujących na rynku – mówi Marcin Gajownik, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Komunikacji Marketingowej Agencji Promocji Miast i Regionów – Szczególne podobieństwo dotyczy przede wszystkim rynku usług, gdzie kluczowym czynnikiem wpływającym np. na ich jakość są ludzie; a przecież miasta tworzą ludzie – urzędnicy, pracownicy sektora obsługi ruchu turystycznego itp. mają kluczowe znaczenie – wspomina Gajownik. (…)

Artykuł ukazał się w listopadowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_4_2011