Logo

Marketing MIX

Przezroczyste 46-calowe ekrany LCD firmy Samsung już w produkcji

Samsung Electronics rozpoczyna produkcję transparentnego panelu LCD o przekątnej 46 cali, który został wyróżniony nagrodą 2012 CES Innovations. Przezroczysty ekran może zastąpić drzwi lodówek sklepowych, a nawet bramki na peronach w metrze. Można go będzie również wykorzystać w produkcji elektronicznych tablic, punktów informacyjnych, sprzętu medycznego, urządzeń mobilnych oraz jako wyświetlacze informacyjne (e-Signage).

Scenarzyści filmów fantastycznonaukowych muszą po raz kolejny uruchomić wyobraźnię, aby wyprzedzić rzeczywistość. Przezroczyste ekrany już niebawem zastąpią okna, drzwi lodówek, sklepowe szyby i bilbordy reklamowe. O ile do niedawna była to tylko wizja, którą podziwialiśmy w filmach takich jak „Łowca androidów” Ridleya Scotta czy „Raport mniejszości” Stevena Spielberga, teraz elementy scenografii filmowej staną się codzienną rzeczywistością.

46-calowy, przezroczysty panel LCD firmy Samsung oferuje współczynnik kontrastu na poziomie 4500:1. Korzystając ze światła słonecznego lub oświetlenia wewnątrz pomieszczenia, panel nie wymaga dodatkowego podświetlania. Panel znajduje łatwe zastosowanie w prezentacji reklam i filmów. W tym celu wystarczy aktywować warstwę diod LED podświetlających obraz na jego krawędziach. Gdy są one wyłączone, ekran jest przezroczysty, a zapotrzebowanie na energię stanowi zaledwie 10% zużycia standardowego ekranu LCD o podobnych rozmiarach. Nowe wyświetlacze firmy Samsung będą w pierwszej kolejności przeznaczone dla instytucji, przedsiębiorstw i placówek edukacyjnych.

Przezroczyste ekrany to fantastyczny sposób zastosowania technologii nowej generacji. Oferując niedostępne dotychczas funkcje wyświetlania, niosą w sobie olbrzymi potencjał reklamowy. Stosowane na elewacjach budynków, mogą doprowadzić do rewolucji i stać się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej. Co więcej, mogą na długo zmienić sposób, w jaki użytkownicy korzystając z mediów i urządzeń mobilnych – powiedział Younghwan Park, starszy wiceprezes ds. marketingu LCD, dział Device Solutions, Samsung Electronics.

Do sprzedaży trafił już 22-calowy, przezroczysty ekran LCD Samsung, który został bardzo dobrze przyjęty przez przedstawicieli różnych branż. Jego kompaktowe wymiary, niski poziom zużycia energii, a także różnorodność funkcji doceniło wielu producentów dóbr luksusowych, w tym biżuterii.

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Display Bank wynika, iż rynek wyświetlaczy transparentnych czeka dynamiczny wzrost. Przewiduje się, że w 2015 roku jego wartość wyniesie 0,9 miliarda dolarów, a do 2025 roku wzrośnie do 87 miliardów dolarów.