Logo

Marketing MIX

POS w kosmetyce

Oferta produktów kosmetycznych jest na tyle szeroka, że efektywne wyróżnienie się z tego tłoku w miejscu sprzedaży jest wartością stanowiącą o być lub nie być marki. Nośniki POS w miejscu sprzedaży nie tylko eksponują produkt ale w dużym stopniu wpływają na wizerunek i postrzeganie marki.

W drogerii jednym ambasadorem i przyjacielem marki jest ekspozytor. W sklepach skupiających wiele brandów, każda z marek musi sobie radzić sama. Produkty pozbawione właściwego merchandisingu stają się tylko garścią przedmiotów, które trudno wyłowić z morza dostępnych na rynku towarów. Półka, jej design, kolorystyka dużo nam mówi o samej marce – czy jest ekskluzywna, czy raczej dedykowana masowemu odbiorcy, czy komunikuje się z młodzieżą, czy stara przyciągnąć wzrok osób dorosłych. Materiały POS mówią, i to całkiem wyraźnie, korzystając z całej palety podprogowych komunikatów. Mnogość produktów, stałe wprowadzanie na rynek nowej generacji kosmetyków buduje szum komunikacyjny i wiele marek ma trudność, aby się przez ten gąszcz przebić. (…)

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH28.pdf