Logo

Marketing MIX

Samsung partnerem technologicznym Muzeum Powstania Warszawskiego

Firma Samsung Electronics Polska rozpoczęła partnerstwo technologiczne z Muzeum Powstania Warszawskiego. W ramach rozpoczynającej się współpracy Samsung został partnerem wystawy „O broni. Militaria ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego”, która od 31 lipca  jest dostępna dla wszystkich zwiedzających. Współpraca z Muzeum Powstania Warszawskiego wpisuje się w autorski projekt Samsung Smart Culture, którego głównym założeniem jest łączenie kultury oraz sztuki z przełomowymi rozwiązaniami technologicznymi.

Wystawa została przygotowana z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego i jest dostępna dla wszystkich chętnych. Dnia 30 lipca odbył się wernisaż inaugurujący wystawę. Podczas wystawy część eksponatów można obejrzeć m.in. przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii. Na telewizorach Samsung Smart TV, dzięki specjalnej aplikacji przygotowanej przez studentów Wydziału Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych jest możliwość wirtualnego zapoznania się z prezentowanymi eksponatami. Szczególną rolę odgrywają w tym przypadku tablety Samsung, które pełnią rolę nawigatorów pozwalających obejrzeć niecodzienną prezentację broni.

Na wystawie można obejrzeć około 300 sztuk militariów ze zbiorów MPW – broń krótką, karabiny, karabinki, granaty, bagnety, broń maszynową, przeciwpancerną i rakietową czy zakupiony w listopadzie 2011 roku Sd. Kfz. 303 Goliath – niemiecką minę samobieżną. Najciekawszym egzemplarzem naszej wystawy jest kanadyjski ręczny karabin maszynowy Bren, pochodzący ze skrytki powstańczej odkrytej przy ulicy Jaworzyńskiej w Warszawie. Dzięki modelom 3D możemy wirtualnie obejrzeć dwadzieścia pięć przykładowych egzemplarzy, przyjrzeć się każdemu detalowi, a nawet temu, jak taka broń działa lub rozkłada się na poszczególne elementy. Modele 3D i aplikacje audiowizualne zostały wykonane przez studentów Wydziału Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych.

Muzeum Powstania Warszawskiego, które zostało otwarte w sześćdziesiątą rocznicę wybuchu Powstania, jest wyrazem hołdu warszawiaków wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. Od momentu rozpoczęcia działalności muzeum odwiedziło już ponad 3 000 000 gości, a ponad 150 000 uczniów wzięło udział w lekcjach muzealnych. Znane jest także ze swojej interaktywności i zainteresowania nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W ramach współpracy partnerskiej MPW z firmą Samsung planowane są kolejne wystawy, które wpisują się w autorski projekt Samsung Smart Culture, łączący kulturę i sztukę z przełomową technologią.