Logo

Marketing MIX

Smartphony rewolucjonizują reklamę zewnętrzną

Upowszechnianie się internetu w komórkach sprawia, że przed reklamą zewnętrzną otwierają się nowe możliwości. Poznawali je i osobiście testowali uczestnicy wydarzenia „Poszukiwacze skarbów”, którego głównym organizatorem było Posterscope Poland.

Technologia nieustannie zmienia nasze codzienne zachowania i świat, w którym żyjemy. Z każdym dniem coraz więcej urządzeń pozwala nam sięgać do zasobów Internetu także poza domem i biurem. – Osobom odpowiedzialnym za komunikację marek daje to zupełnie nowe możliwości wykorzystania mediów out-of-home. Mogą one pełnić rolę bram do wirtualnego świata, w którym konsumenci dokonują bezpośredniego zakupu lub wchodzą w angażującą interakcję z marką – mówi Anna Gościniak Managing Director w Posterscope Poland.
Z nowymi formami komunikacji, które powstają z połączenia nośników OOH i technologii mobilnych, mogli zapoznać się uczestnicy zorganizowanej 30 sierpnia gry miejskiej „Poszukiwacze skarbów”. Osoby biorące udział w zabawie zbierały wskazówki ukryte na nośnikach reklamy zewnętrznej zlokalizowanych w centrum Warszawy. Nie wystarczyło jednak odnaleźć właściwe plakaty – do odczytania hasła konieczne było wykorzystanie funkcji smartphonów, m.in. NFC,  skanera QR kodów, rzeczywistości rozszerzonej, wyszukiwania głosowego i social media. Organizatorami wydarzenia były firmy Posterscope Poland, Hypermedia Isobar oraz domy mediowe Carat i Vizeum, a jego partnerami AMS, Ströer, Clear Channel, Eclipse, Screen Network. W zabawie wzięło udział w sumie kilkudziesięciu przedstawicieli mediów branżowych, właścicieli nośników oraz agencji.

Dzięki smartphonom z dostępem do internetu każdy nośnik OOH pozwala na dialog z konsumentem – kierując do angażujących treści, zachęcając do wyszukania dodatkowych informacji, czy umożliwiając dokonanie transakcji. Możliwości dodatkowo rosną, gdy reklama wyświetlana jest na ekranach cyfrowych. – Treści mogą być wówczas generowane w oparciu o niemal dowolne źródło: wyniki sportowe, wiadomości, czy media społecznościowe – mówi Radosław Brzuska, Innovation Manager w Aegis Media Polska – Pozawala to tworzyć dynamiczne i angażujące treści oraz wykorzystywać rekomendacje konsumentów do promowania reklamowanych produktów.
W Polsce już 25 proc. użytkowników komórek w wieku 15-24 lata łączy się za ich pomocą z Internetem. Co prawda w grupie 25-39 lat odsetek ten wynosi już tylko 12 proc., ale liczby te ciągle szybko rosną i zbliżają się do tych z krajów zachodnich – dla porównania w Wielkiej Brytanii już 39% osób po 18 roku życia korzysta ze smartphonów (źródło: „Polacy a nowe technologie” PBS DGA).

Dane Google pokazują, że 65 proc. użytkowników smartphonów używa ich do zabijania czasu, gdy czekają np. na tramwaj. Ponadto 43 proc. badanych Amerykanów zadeklarowało, że byliby zainteresowani zeskanowanie kodu QR, aby uzyskać zniżkę, kupon lub darmowy produkt. (Źródło: Chadwick Martin Bailey). Warto dodać również, że już 55 proc. z ponad 900 mln użytkowników Facebooka korzysta z niego na urządzeniach mobilnych (źródło: Facebook).