Logo

Marketing MIX

Ekologiczny popcorn w nowej odsłonie

„Dbanie o zrównoważony rozwój oraz wysoką jakość biologiczną oferowanych przez nas produktów, odgrywa dla naszej firmy ważną rolę,” podkreślają siostry Sanela i Emina Mandzuka, które chcą podbić wiedeński rynek zdrowych przekąsek swoim codziennie produkowanym popcornem o charakterystycznym smaku czekolady lub owoców.

„Popcorn oferowany jest zwykle w papierowych torebkach podczas różnego rodzaju wydarzeń, na targach, karnawałach, w parkach rozrywki, kinach, a także w wielu innych miejscach sprzedaży. Nasz pomysł stworzenia innowacyjnego opakowania na popcorn miał z jednej strony do tej tradycji nawiązywać, a z drugiej, podkreślać również wysoką jakość oferowanego produktu. Ponadto, w celu nadania segmentowi produktów ekologicznych świeżości, opakowanie powinno cechować się dużym stopniem bieli, zintegrowane w rozwiązaniu okienko natomiast kierować wzrok potencjalnego klienta na jego wysokiej jakości zawartość.

Początkowe życzenie założycielek Popcorner związane z wykreowaniem ekologicznego opakowania kartonowego powlekanego polietylenem z doklejanym okienkiem, które dodatkowo wymagałoby manualnego złożenia, zostało jednak zastąpione alternatywnym opakowaniem. Stworzone przez zespół projektantów Grupy STI nowe, funkcjonalne opakowanie, zapewnia najwyższą jakość oferowanego produktu.

Śnieżnobiałe z przyjemną haptyką

Składane opakowanie w kształcie torebki z ukośną górą może być wykorzystane do różnorakiej objętości popcornu, tj. Peti (100g), Grande (250 g) i Extra Grande (500g). Śnieżnobiały karton wykonany z pierwotnych włókien podkreśla wysoką jakość opakowania.  Ponadto, jego niepowlekana zewnętrzna strona sprawia, że jest ono przyjemne w dotyku. Wysztancowane okienko w opakowaniu nawiązujące do logo firmy Popcorner i pokazuje różnego rodzaju zawartości smakowe opakowania.

Aby zapewnić najwyższą świeżość i  chrupką konsystencję produktu, popcorn napełniany jest w szklanym pojemniku komorowym. Błyszcząca etykieta w kształcie logo firmy Popcorner, która jest jednocześnie pieczęcią zamykającą opakowanie, tworzy interesujący kontrast z jego matowową przestrzenią.

Migracja i bezpieczeństwo dla żywności

Opakowania zadrukowane są lakierem i farbami bezpiecznymi dla żywności. Spełniają one tym samym wszystkie wymogi stawiane opakowaniom produkowanym na żywność. Ponieważ projekt graficzny opakowania jest neutralny, może być ono zastosowane do promocji różnego rodzaju smaków popcornu – od jabłka poprzez czekoladę, aż do nowych rodzajów takich jak: strucla, wanilia, czy też pikantne przyprawy.

Sprowadzalny do smaku

Ponieważ w przypadku firmy Popcorner chodzi o wprowadzenie nowego produktu na rynek, potencjalny klient powinien posiadać również możliwość  jego degustacji. W związku z tym Grupa STI stworzyła projekt specjalnego opakowania startowego oraz opakowania mini. Ponadto, opakowania są dopasowane do tacek kateringowych linii lotniczych, aby dotrzeć rówież do tego segmentu rynku.

Rozwiązanie POS zostało zaprezentowane podczas otwarcia sklepu Popcorner w połowie marca w jednej z najlepszych dzielnic Wiednia.