Logo

Marketing MIX

PIAP w dalszym ciągu walczy o podniesienie limitów

Polska Izba Artykułów Promocyjnych, na skutek niepokojących wieści, dotyczących rzekomego wycofania się ze zmiany w ustawie o VAT, która miała podwyższyć limit kwotowy prezentów o małej wartości, po raz kolejny zwróciła się do Ministerstwa Finansów z prośbą o uzasadnienie o wyjaśnienie powodów rezygnacji ze zmiany podwyższenia limitu kwotowego prezentów oraz o ponowne rozważenie tejże decyzji.

Uważamy,  że podjęte przez Ministerstwo Finansów kroki w kierunku podniesienia limitów kwotowych prezentów o małej wartości w nowym projekcie ustawy o VAT, a następnie wycofanie się z podjętych założeń wprowadzą w błąd przedstawicieli naszej branży jak również przedsiębiorców polskich. Spowodują zamieszanie – zarówno w planach  marketingowych firm, odbiorą skuteczne narzędzie wspomagania sprzedaży naszym przedsiębiorcom a w konsekwencji mogą spowodować kolejne obniżenia wpływów do budżetu- mówi Katarzyna Wojniak Dyrektor Biura Zarządu PIAP.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych proponuje następujące brzmienie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT Przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:
-o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 200 zł netto, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
-których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 80 zł netto”.