Logo

NowościWielki Format

:Anapurna M2050 na Festiwalu Druku w Warszawie

Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa Graphics w pierwszej edycji Festiwalu Druku, odbywającego się w Warszawie w dniach 17-18 października. Prezentowany na jej stoisku ploter Agfa :Anapurna M2050 cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, wśród których znaleźli się przedstawiciele drukarń wielkoformatowych i agencji reklamowych z całej Polski. Część z nich wzięła też udział w sesji konferencyjnej, podczas której Maciej Baur – product manager w polskim oddziale Agfa Graphics – przedstawił najważniejsze informacje na temat oferowanych przez firmę systemach druku wielkoformatowego.

Festiwal Druku, zorganizowany przez redakcję „OOH Magazine”, zgromadził kilkunastu wystawców, głównie firmy działające w obszarze cyfrowego druku wielkoformatowego, a wydarzenie, odbywające się w warszawskim klubie Soho Factory, odwiedziło niemal tysiąc osób z całego kraju. Wiele z nich zagościło na stoisku Agfa Graphics, która z myślą o gościach tego wydarzenia, będącego połączeniem targów i konferencji, zaprezentowała cieszący się ogromną popularnością – także wśród klientów z Polski – ploter wielkoformatowy :Anapurna M2050. Urządzenie można było obejrzeć podczas pracy „na żywo”; zwiedzający mieli też możliwość obejrzenia licznych wydruków wykonanych przy jego użyciu na różnych, także nietypowych podłożach. Warto bowiem podkreślić, że zastosowana tu technika UV i innowacyjne atramenty pozwalają na uzyskanie wysokiej jakości druku zarówno na materiałach sztywnych (takich jak szkło, pleksi czy drewno), jak też giętkich (typu baner, płótno czy papier). Co ciekawe, większość elementów stoiska Agfa Graphics została zadrukowana właśnie na prezentowanym podczas Festiwalu Druku urządzeniu. Ploter :Anapurna M2050, poza drukiem w sześciu kolorach (CMYK, jasny cyjan, jasna magenta), pozwala też na zastosowanie bieli kryjącej/podkładowej. Urządzenie oferuje wysoką wydajność – do 53 m2/h – i obsługuje media w formacie maksymalnym 2,07 x 3 m w przypadku materiałów sztywnych oraz do szerokości 2,07 m przy podłożach giętkich. O jego elastyczności i wszechstronności świadczy fakt, że wśród jego polskich użytkowników są zarówno firmy usługowe z szeroko rozumianej branży reklamowo-poligraficznej, jak też przedsiębiorstwa wykorzystujące go wyłącznie na własne potrzeby, do różnych specjalistycznych zastosowań np. bezpośredniego zadrukowywania płytek ceramicznych.

Festiwal Druku był połączeniem targów z konferencją, w ramach której Maciej Baur – product manager Agfa Graphics – wystąpił z prezentacją zatytułowaną „Agfa Graphics: od pomysłu do realizacji” poświęconą wielkoformatowym systemom drukującym, znajdującym się w ofercie firmy. Na wstępie krótko przedstawił historię działań Agfa Graphics w obszarze druku inkjetowego, która liczy sobie już 20 lat. Wówczas firma rozpoczęła pierwsze badania nad atramentami – dziś jej portfolio jest jednym z najszerszych na rynku i obejmuje rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb i zastosowań wielkoformatowych – od maszyn klasy entry level z rodziny :Anapurna, poprzez superwielkoformatowe plotery z serii :Jeti, na przemysłowych gigantach :M-Press skończywszy. Agfa Graphics produkuje też własne atramenty UV, przeznaczone do wszystkich ww. urządzeń.
Prezentując potencjalne możliwości inkjetu, Maciej Baur wymienił m.in. wysoką precyzję nanoszenia kropli atramentu, wysoką dokładność i prędkość oraz szerokie spektrum zastosowań. Wśród przykładowych aplikacji zaprezentował wykonane z udziałem systemów Agfa Graphics reklamy na pojazdach; plakaty i bilbordy; panele wystawiennicze, ekspozytory i stendy; materiały dekoracji wnętrz; druki na tkaninach, a także nietypowe produkty – m.in. różnorodne gadżety reklamowe. Wspomniał też o zastosowaniu ploterów UV do lakierowania wybiórczego, realizacji prototypów produktów i personalizacji, tj. wdrukowywania dodatkowych tekstów i grafiki na podłożu wcześniej zadrukowanym w technice konwencjonalnej (np. offsecie).

Podsumowując udział firmy Agfa Graphics w pierwszej edycji Festiwalu Druku, Michał Śliz, dyrektor zarządzający jej polskiego oddziału, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu. Liczba osób, jakie odwiedziły nasze stoisko, oraz wykonywany prze nie profil działalności wskazują, że organizatorzy trafili z pomysłem na imprezę. Na finalne efekty z pewnością przyjdzie nam zaczekać, ale liczbą konkretnych rozmów handlowych, jakie przeprowadzili obecni na stoisku przedstawiciele naszego działu inkjetowego – Adriana Piotrowska, Artur Cajler i Przemysław Arabski – jesteśmy usatysfakcjonowani. Mamy nadzieję, że część z nich już wkrótce zaowocuje dostawami kolejnych ploterów wielkoformatowych z naszej oferty.”