Logo

Marketing MIX

Fotolia przedstawia drugi projekt TEN 2

Fotolia, ogłaszając drugi sezon kolekcji TEN, kontynuuje współpracę z najlepszymi światowymi artystami cyfrowymi. Tym razem swoją pracę, która będzie dostępna przez 24h do pobrania w pliku .PSD już 8 lutego, zaprezentuje Koreańczyk Soongyu Gwon.

Pasjonat sztuki i designu, Soongyu Gwon, który na co dzień pracuje jako dyrektor kreatywny D.FY Inc. Design Group w Seulu (Korea Południowa), sam siebie określa jako „twórcę obrazów cyfrowych”. Praca i styl artysty, który przede wszystkim szuka głębokiego sensu rzeczy, materializują się w jego ultra-graficznych, doprowadzonych do perfekcji pracach. Kompozycje Soongyu to eklektyczna mieszanka inspiracji wzbogaconych dziedzictwem 5000-letniej historii Korei, tradycji azjatyckiej oraz silnych wpływów sztuki współczesnej. Komiksy, filmy fantastyczne i horrory to jego ulubione gatunki, od chwili, kiedy w szkole średniej po raz pierwszy zobaczył film Petera Jacksona Martwica mózgu.

Uwolniona wyobraźnia

Praca Soongyu, zatytułowana „Kentauros”, łączy w sobie grecką mitologię z fantazją, następnie detonuje ją i finalnie zaskakuje efektem. – Praca nad kompozycją do drugiego sezonu kolekcji TEN była dla mnie okazją do tworzenia bez kompromisu, żadnego przymusu, dając absolutny upust mojej wyobraźni. Kreatywność to nie wymyślanie nieistniejących rzeczy, ale spojrzenie w nowy sposób na te, które już istnieją – tak o swojej pracy mówi autor. Dlatego też nie waha się zaprezentować jeźdźca (centaur), znanego ze swojej brutalności, jako bladą i filigranową młodą dziewczynę. – W bazie Fotolii znalazłem idealny obraz młodej dziewczyny, następnie wymieniłem jej nogi na nogi źrebaka, nie konia, aby jeszcze bardziej podkreślić jej kruchość. Obecność wron zwiększa napięcie i generuje strach. Martwe gałęzie tworzą ochronę wokół centaura. Trzy księżyce na niebie nadają fantastycznego klimatu całości. Na koniec dostosowałem ton kolorów i dodałem niebieski, aby wzmocnić chłodną aurę obrazu – dodaje Soongyu.

Wewnątrz świata Soongyu

Wybór właściwej fotografii to początek pracy Soongyu – Spędziłem wiele czasu wybierając obraz, w którym będę mógł podkreślić atmosferę i specyfikę oryginalnej pracy, bez efektów specjalnych. Następnym krokiem było doskonalenie umiejętności pracy z narzędziem 3D, dzięki czemu mogę jeszcze lepiej wyrazić moje pomysły – powiedział autor drugiej pracy kolekcji Fotolia TEN 2. – Na początku wahałem się czy wziąć udział w projekcie, ponieważ nie byłem pewny czy dam radę pogodzić pracę nad projektem z oczekiwaniami moich klientów. Zdecydowałem się jednak, ponieważ bardzo chciałem pokazać moją pracę poza granicami kraju. To dla mnie okno na świat – dodaje Soongyu.