Logo

Marketing MIX

3 nowe kategorie w jubileuszowej, 15. edycji Effie Awards

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu Effie Awards, nagradzającego efektywność działań komunikacyjnych i osiągane wyniki biznesowe. W tym roku pojawiają się trzy nowe kategorie: Motoryzacja, Media i Rozrywka oraz Technology & Innovation. Istotą zmianą jest także rezygnacja z kategorii Digital.

Kampanie można zgłaszać do 26 maja (pierwszy termin) oraz 6 czerwca 2014 roku (termin ostateczny).
Organizatorem Effie Awards w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Effie Awards jest konkursem doceniającym najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kryteria według których, złożone z ekspertów jury, wyłoni zwycięzców to: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, jej rozwinięcie w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.

– Effie to najbardziej prestiżowy konkurs dla branży marketingowej w kraju, ale to również konkurs, który chce się rozwijać, chce odpowiadać na nowe trendy, nowe zjawiska na rynku. Niewątpliwie takim zjawiskiem jest ciągle zmieniająca się panorama mediów, jak i samo zachowanie konsumentów, ich oczekiwania względem komunikatu reklamowego, współuczestnictwo i zaangażowanie w tworzenie komunikatów reklamowych – powiedział Dariusz Andrian, CEO VML Poland i członek komitetu organizacyjnego Effie.

W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku. Zmiany w tegorocznej edycji wypracował komitet organizacyjny w nowym składzie:

Izabela Albrychiewicz, MEC, Dariusz Andrian, VML Poland, Cezary Antoń, Fat baby
Marcin Gaworski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Beata Golubińska, Starcom MediaVest Group
Szymon Gutkowski, DDB Warszawa, Monika Jabłońska, Good, Igor Kaleński, Saatchi&Saatchi Poland
Michał Kazimierczak, Young&Rubicam, Agnieszka Kosik, MediaCom Warszawa,
Łukasz Lewandowski, K2, Katarzyna Przewuska, Havas Worldwide, Olga Sobieraj, Ogilvy&Mather
Alena Suszycka, TBWATequila, Michał Wronecki, Brasil

Jury będzie oceniało projekty zgłoszone w 20 kategoriach (w tym w trzech nowych): Artykuły nieżywnościowe, Bankowość, Dobra konsumenckie, E-commerce / e-services / m-commerce, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, Leki i suplementy diety, Media i rozrywka, Motoryzacja, Napoje, Pro bono, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoringu kultury i sportu, Retail, Telekomunikacja, Ubezpieczenia i inwestycje, Usługi, Żywność oraz kategorie specjalne: Launch, Limited budget, Long term marketing excellence, Technology & Innovation.

Więcej informacji, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych na www.effie.pl.
Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę konkursową www.platforma.sar.org.pl.