Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Tekstylia reklamowe w 2015 r. pod hasłem „CSR”

O poskim i światowym rynku tekstyliów rekamowych, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz tegorocznych nowościach rozmawiamy z Kersten Kruse, dyrektorem zarządzającym w firmie BRANDS Polska.

Jak rozwija się rynek tekstyliów reklamowych w Polsce i na świecie? W jakim kierunku zmierza?

Kersten Kruse, dyrektor zarządzający BRANDS Polska: Rozwój rynku odzieży reklamowej w Polsce jest bardzo dynamiczny. Naszym zdaniem potencjał, który w sobie kryje jest znaczny. Znam realia rynku zachodniego nie od dziś, i widać, że w Polsce powtarza się wiele wzorców, które tam zakorzeniły się już na stałe. Oczywiście powstaje także wiele nowych pomysłów, które z Polski implementowane są na Zachód. Jeśli chodzi o rozwój to coraz bardziej stawia się na jakość i niepowtarzalność. Należy przykuć uwagę klienta czymś nowym, świeżym, nietuzinkowym. Wiele pomysłów ze świata mody znajduje swoje zastosowanie na rynku tekstyliów reklamowych.

Czy widzi Pan różnice pomiędzy rynkiem w Polsce i w Niemczech?

Porównując rynek polski z niemieckim na pierwszy plan wysuwają się główne czynniki wpływające na popyt. W Polsce jest to nadal cena, w Niemczech obok ceny stawia się na wysoką jakość. Za naszą zachodnią granicą rynek ten jest o wiele większy i kwoty, które tam się przewijają są wyższe. BRANDS Polska stawia na oba czynniki: dostępna cena połączona z najwyższą jakością oferowanych produktów.

Jaki segment odzieży rozwija się najdynamiczniej?

Jako pierwsze przychodzą mi na myśl odzież sportowa i robocza. Firmy, produkujące odzież sportową prześcigają się w nowych technologiach, pracują nad bardzo lekkimi a zarazem wytrzymałymi materiałami. Drużyny co sezon wymieniają swoje kolekcje. Odzież pracownicza ma być już nie tylko funkcjonalna. Ma dawać poczucie komfortu i zarazem bazować na najnowszych trendach mody. Jednocześnie ma wpisywać się w kulturę danej firmy. Na wyróżnienie zasługują z pewnością pracownicy linii lotniczych, stacji benzynowych, obsługa hotelowa oraz branża gastronomiczna, szczególnie obsługa gości oraz załoga w kuchni.

Jakie nowości pojawiły się w 2015 r.?

Moim zdaniem tematem przewodnim w całej branży będzie kwestia „odpowiedzialności społecznej”. Mówię tutaj nie tylko o warunkach w jakich pracują ludzie przy produkcji tekstyliów ale również o samych procedurach uprawiania roślin, z których powstają tkaniny. Tutaj stawia się coraz częściej na tzw. trwałość, a więc produkcja z myślą o przyszłych pokoleniach.

Podejmują Państwo działania „odpowiedzialne społecznie”. Czy CSR to stała część Państwa strategii?

BRANDS Polska jako jeden z pierwszych zakładów produkcyjnych (w tym drukarnia i hafciarnia) w Polsce uzyskał certyfikat GOTS – Global Organic Textile Standard. BRANDS Fashion (spółka matka BRANDS Polska) jest członkiem m.in. Business Social Compliance Initiative i Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh, wspiera inicjatywę School for Life. CSR nie jest dla nas jedynie sloganem, który ma przyciągać więcej kontrahentów, a ideą dającą nam poczucie działania dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy bardzo dobrym przykładem firmy, która łączy kwestie ekonomiczne i socjalne w pełnym tego słowa znaczeniu.

Plany na 2015 r.?

Naszym sukcesem jest stały rozwój. Aktualnie zatrudniamy ponad 120 osób i jesteśmy znaczącym pracodawcą w regionie. Również liczba kontrahentów no i obroty a co za tym idzie wynik finansowy stale rosną. A jeśli chodzi o 2015 rok to będziemy z pewnością bardziej aktywni na rynku polskim. Już teraz stawiamy na współpracę z polskimi klientami i dokładamy wszelkich starań, aby poznali i przekonali się trwale do jakości naszych wyrobów.

Rozmawiał Robert Załupski

[galeria=”1″]
BRANDS Polska z siedzibą w Somoninie niedaleko Gdańska, jest 100% spółką córką niemieckiej BRANDS Fashion GmbH. Produkuje i uszlachetnia tekstylia reklamowe, sportowe, gastronomiczne i robocze dla wielu znanych marek firmowych ale również dla klienta indywidualnego. Spółka eksportuje gotowe produkty głównie na rynek zachodni. Do rodziny BRANDS należy także spółka Clothing Network GmbH. Poza tym utrzymywany jest stały kontakt z firmami produkcyjnymi w Europie południowej oraz w Azji.

www.brands-polska.com