Marketing MIX „Niedźwiedzia” kampania społeczna Tatrzańskiego Parku Narodowego

„Niedźwiedzia” kampania społeczna Tatrzańskiego Parku Narodowego

0

W połowie lipca wystartowała nowa kampania społeczna Tatrzańskiego Parku Narodowego, której narratorem są Niedźwiedzie z TPN-u.

Zagorzali fani dzikiej natury edukują turystów, jak należy zachowywać się w górach. Do tego służą im narzędzia znane kibicom, takie jak transparenty, flagi czy chusty. Za ich pomocą tatrzańscy ultrasi żądają ciszy i szacunku dla swojej drużyny. Pokażą też, na co stać niedźwiedzie brunatne i zapewnią, że nie warto ich zaczepiać. Tylko przestrzeganie zasad utrzyma spokój na „dzielni”.

Niedźwiedzie z TPN-u jako pierwszych na celownik wzięły ludzi przebywających w Zakopanem i okolicy. To tam przypomną, że dzika natura płynie w ich żyłach. Podczas wydarzenia specjalnego w piątek 31 lipca będą zachęcać do honorowego oddawania krwi na górnych Krupówkach, gdzie na odważnych będzie czekać krwiobus Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Natomiast w Centrum Edukacji Przyrodniczej przy ul. Chałubińskiego odbędą się warsztaty edukacyjne dla dzieci. Będzie można doświadczyć przyrody różnymi zmysłami i w formie zabawy zapoznać się z zasadami panującymi w Tatrzańskim Parku Narodowym. Niedźwiedzie z TPN-u nie mogłyby jednak szerzyć swojej kibicowskiej wiary bez odpowiedniego oręża. Dlatego też zaproszą do wspólnego tworzenia muralu, który nikomu nie pozwoli zapomnieć, kto rządzi na dzielni.

– Kibicowska kampania z jednej strony puszcza oko do wszystkich tych, którzy uśmiechają się na widok niedźwiedzi z TPN-u. Z drugiej pod woalem dobrego humoru przypomina, że dzikie zwierzęta są niebezpieczne i nie można przewidzieć ich zachowania. Kierują się instynktem, który podpowiada jak przetrwać, a nie jak zaprzyjaźnić się z człowiekiem. Świadomość tego jest szczególnie ważna w momencie, kiedy spotykamy na szlaku na przykład niedźwiedzia – mówi Szymon Ziobrowski, dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Jak głosi kolejny przekaz kampanii: głównym pożywieniem niedźwiedzi brunatnych zamieszkujących Tatrzański Park Narodowy są rośliny. Jednak równie dobrze są w stanie zabić i zjeść małe i duże zwierzęta. Smakują im tak mrówki, jak i jelenie. Wyrządzenie krzywdy człowiekowi nie jest dla nich żadnym wyzwaniem. Dlatego jeśli spotkamy niedźwiedzia, absolutnie nie powinniśmy do niego podchodzić. W takich sytuacjach należy spokojnie się wycofać, nie drażniąc niepotrzebnie zwierzęcia. Nie należy uciekać, ruch ten może niedźwiedzia zmotywować do pogoni, w której człowiek nie ma najmniejszych szans na wygraną.

Kampania „Nauczymy Was szacunku” o charakterze edukacyjno-informacyjnym ma za zadanie przedstawienie prawdziwego gospodarza Tatr i zwrócenie uwagi na jego dziką naturę. Reguły, które głosi Tatrzański Park Narodowy, mają chronić zarówno turystów przed spotkaniem niebezpiecznego zwierzęcia, jak i same niedźwiedzie. Te, choć dzikie, narażone są na krzywdę ze strony człowieka. Znany jest przypadek niedźwiadka, który w 2007 roku został zabity przez turystów. Zaczęło się od dokarmiania, a kiedy zwierzak domagał się większej ilości jedzenia, został obrzucony kamieniami i utopiony w potoku.

Kampanię „Nauczymy Was szacunku” na rzecz niedźwiedzia brunatnego dla Tatrzańskiego Parku Narodowego wykreowała i realizuje katowicka Agencja PR Pan Pikto. Kampania zakończy się 15 września br.

Patronami medialnymi kampanii są RMF FM, Nasze Miasto oraz naszemiasto.pl

Niedźwiedzie z TPN-u można śledzić na: www.facebook.com/niedzwiedzieztpn

JK