Oknoplast odświeżył identyfikację wizualną marki: uruchomił nową stronę internetową i ogłosił nowe hasło przewodnie „Spójrz w przyszłość”.
To właśnie nowa identyfikacja wizualna przykuwa uwagę zaraz po wejściu na stronę Oknoplast. Znajduje się na niej logotyp firmy w zmienionej kolorystyce. Hasło przewodnie „Wybierz eksperta” zastąpiono zaś nowym: „Spójrz w przyszłość”. Czy znaczy to, że Oknoplast rezygnuje ze swojej eksperckości? Wręcz przeciwnie – hasło to ma być spójne z polityką komunikacyjną firmy i jeszcze mocniej akcentować innowacyjny charakter jej rozwiązań.
– Począwszy od warsztatów strategicznych, badań UX, aż poprzez sam etap kreacji nadawaliśmy właściwy kierunek stronie, dla której została przygotowana długofalowa strategia rozwoju. Sam serwis ma się docelowo stać platformą komunikacji nie tylko dla architektów, ale przede wszystkim dla klientów marki. Ma on zaplanowaną strategię rozwoju i co chwila chcemy zaskakiwać klientów innowacjami i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, wykorzystując najnowocześniejsze dokonania marketingu, w tym potencjał marketing automation oraz realizując własne, innowatorskie pomysły. Serwis został zaprojektowany przy wykorzystaniu technologii responsive design oraz języka html5, dzięki czemu oprócz przyjemnej, statycznej formy udało się nadać poszczególnym elementom ruch. Dużą uwagę zwróciliśmy na wzajemną kompozycję obrazu statycznego i materiałów wideo, przez co wrażenia wizualne są jeszcze ciekawsze, a produkt jest lepiej wyeksponowany. – wyjaśnia Dariusz Szpak, Creative Director z Ox Media.
Odmieniony wygląd strony to również więcej treści o charakterze content marketingowym. Wśród nowych działów znalazła się np. Dawka wiedzy, zawierająca wartościowe materiały edukacyjne czy Quiz. Na podstawie odpowiedzi na kilka krótkich pytań otrzymujemy propozycję produktu dopasowanego do naszych potrzeb. Warto też odwiedzić dział Pressroom, który w jednym miejscu zbiera wszystkie najważniejsze informacje z portali społecznościowych oraz istotne wydarzenia z życia firmy. Dzięki tej zakładce użytkownik nie musi osobno wchodzić na każdy kanał społecznościowy, aby dowiedzieć się, co dzieje się w świecie marki Oknoplast. Wszystkie newsy z portali społecznościowych zostały podzielone na trzy kategorie: #Nowości, #Nagrody i #CSR, dzięki czemu można bardzo łatwo odnaleźć poszukiwane informacje.
Poza położeniem dużego nacisku na treści o charakterze content marketingowym, nowa witryna Oknoplast pełni również funkcję showroomu. Jest niczym ekskluzywny butik, w którym można nie tylko poznać właściwości i przeznaczenie dostępnych w ofercie modeli okien, ale również dobrać do nich rodzaj szprosów czy w interaktywny sposób przymierzyć różne kolory oklein. Autorzy portalu zadbali przy tym, by maksymalnie ułatwić klientom wybór odpowiedniego do ich potrzeb modelu okna. – Każdy rodzaj okna opatrzony jest najważniejszą dla niego cechą, np. Prolux to „wyraźnie więcej światła”, a Winergetic Premium „wyraźnie więcej ciepła”. Podstrony produktowe stworzone zostały według zasady od ogółu do szczegółu. Na wstępie każdy model okna ma zrobić „pierwsze wrażenie” na Kliencie. Przewijając witrynę nasz odbiorca poznaje wyróżniające go cechy, funkcjonalność oraz kolorystykę. W ten sposób dawkujemy wiedzę i nie zalewamy Klienta ogromem warstwy technicznej produktu, która powiedzmy sobie szczerze jest trudna do zrozumienia. Przekaz merytoryczny napisany został językiem korzyści, tak, aby nasz Klient znalazł odpowiedni dla swoich potrzeb produkt – przekonuje Magdalena Cedro-Czubaj, Szefowa Marketingu Oknoplast.
Serwis dostosowany jest do urządzeń mobilnych. Za realizację projektu odpowiada agencja OX MEDIA.
KL