Logo

Event MIX

Event od projektu do efektu

Model współpracy „OD PROJEKTU DO EFEKTU” zyskuje coraz więcej zwolenników na rynku eventowym i to zarówno wśród agencji eventowych, jak i klientów, którzy posiadają własnych event managerów lub po prostu zlecają takie usługi bezpośrednio.

Zlecając firmie produkcyjnej przygotowanie koncepcji i projektu scenografii oraz kompleksowej jej budowy wraz z dostarczeniem niezbędnego sprzętu, klient otrzymuje kompletne rozwiązanie, które oprócz spełnienia założeń pozwala zmieścić się w założonym budżecie bez konieczności rezygnacji z nowoczesnych elementów multimedialnych, bez których jak by nie patrzeć scenografie tracą swój nowoczesny wizerunek.

Zamiast eliminować i rezygnować z najnowocześniejszych projektorów, ekranów LED i oświetlenia, projektanci starają się minimalizować wykorzystanie drogich jednorazowych zastawek i innych elementów, które często kosztują więcej niż postawienie lekkiej kurtyny diodowej i wyświetlenie ruchomych obrazów.

Wśród najbogatszej i najbardziej zróżnicowanej w Polsce ofercie kreatywnych multimediów jest w czym wybierać. Pamiętajmy scenografia multimedialna wcale nie musi być droższa niż tradycyjna, szczególnie kiedy zaczynamy współpracę już na etapie projektu.

Połączenie światła i multimediów jest już faktem. Rozbudowane media serwery, coraz potężniejsze systemy sterowania i rosnąca ilość urządzeń diodowych, zaczynają mieć zastosowanie w coraz to mniejszych realizacjach. Dziś możemy mieć namiastkę dużej scenografii festiwalowej na niewielkim evencie, a nawet w małej sali hotelowej lub klubie.

Diody to już nie tylko pary czy listwy ledowe, dobrze upowszechniły się także urządzenia oświetleniowe oparte o technologię RGBW – a więc takie, które mają w jednej diodzie aż 4 kolory: czerwony, zielony, niebieski i biały. Po zmieszaniu kolorów można uzyskać 16 milionów barw. Wszystkie te urządzenia dają taką samą ilość światła zużywając kilkukrotnie mniej prądu – czy można chcieć więcej?

Z dnia na dzień rośnie ilość producentów i modeli ciekawych urządzeń, zdolnych odmienić każdy obiekt, scenografię lub event. Pojawiają się nowe marki, które coraz częściej nie ustępują znanym do tej pory producentom, często oferując większe możliwości za niższą cenę. Dzięki urządzeniom oświetleniowym – tym stałym i tym ruchomym – przestaliśmy patrzeć na lampę tylko w kontekście plamy światła, jaką daje. Urządzenia oświetleniowe stają się istotnym elementem scenografii, który sam w sobie wygląda efektownie!

[galeria=”1″]

Rozwój media serwerów, czyli specjalnych komputerów zdolnych nie tylko symultanicznie odtwarzać grafiki i animacje, ale i przeistoczyć urządzenia oświetleniowe w pixele video, odmienił sposób odtwarzania różnych materiałów w tym samym czasie. To daje niespotykane możliwości łączenia i synchronicznego sterowania wszystkimi urządzeniami z jednej konsolety lub zestawu konsolet połączonych ze sobą, co przekłada się na niesamowite efekty, jakimi można zaskoczyć uczestników eventu.

Nie sposób też nie wspomnieć o mocno upowszechnionych już ekranach i kurtynach diodowych. Jeśli zaczniemy zagłębiać się w różnorodność produktów i technologii, zauważymy, że rozdzielczość to nie jedyny parametr, jaki warto porównywać. Możemy wybierać spośród produktów do zastosowań zewnętrznych, wewnętrznych, pełnych, półprzeźroczystych, wyginanych, płaskich, lekkich, o małych gabarytach modułów i tych większych. Im większy wybór, tym mniej ograniczone możliwości kreowania niepowtarzalnych multimedialnych scenografii.

Ale sprzęt to nie wszystko. Planując realizację nowego projektu czy scenografii eventowej, warto spojrzeć przez pryzmat tego co chcemy osiągnąć: czy chcemy, aby było wyłącznie jaśniej, czy wolimy, aby scena nabrała przestrzeni, czy wreszcie chcemy mieć do dyspozycji dużo różnych urządzeń, aby móc dynamicznie zmieniać scenografię w zależności od granej muzyki? Stonowana sceneria podczas konferencji, wieczorem festiwalowy show multimedialny – dodajmy do tego elementy automatyki scenicznej: zamykane ekrany czy jeżdżące kurtyny i mamy show jak z bajki.

Aby jednak to wszystko połączyć w jedną spójną całość i całe show przebiegało perfekcyjnie i zgodnie ze scenariuszem, oprócz „ciężarówek sprzętu” potrzebna jest doświadczona ekipa realizatorów i techników oraz starannie przemyślany projekt scenografii i oświetlenia. Już samo zapanowanie nad 200 czy 300m2 różnych rodzajów kurtyn i ekranów diodowych rozsianych po całej scenografii oraz kilkoma setkami urządzeń oświetleniowych wymaga nie tylko olbrzymiej wiedzy, ale i doświadczenia.

W Polsce dysponujemy odpowiednim sprzętem i ludźmi, zdolnymi realizować najbardziej spektakularne i skomplikowane scenografie multimedialne. Pod tym względem Polska nie ustępuje najbardziej rozwiniętym rynkom, o czym może świadczyć rosnąca obecność polskich firm na realizacjach dla zagranicznych klientów.

Rafał Mrzygłocki

Autor jest dyrektorem zarządzającym firmy ARAM Multimedia, która oferuje kompleksową realizację eventów w modelu „od projektu do efektu”, zapewniając projekt oraz produkcję techniczną i scenograficzną wydarzeń. Firma posiada jedną z największych i najnowocześniejszych w Polsce baz sprzętowych oraz doświadczony zespół projektantów, techników i realizatorów.

 

Artykuł ukazał się w katalogu OOH event! Cały Katalog jest dostępny TUTAJ.

Kolejna edycja ukaże się we wrześniu na Konferencję EVENT MIX organizowaną w ramach FestiwalMarketingu.pl