Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Kalendarz – reklama przez 365 dni w roku

Ścienne, książkowe, trójdzielne i wieloloplanszowe, tzw. zdzieraki i terminarze biznesowe – kalendarzowe spektrum jest ciągle silnie obecne w ofercie producentów artykułów reklamowych i drukarń.

Zbliżający się koniec roku to moment, kiedy firmy pragnące zareklamować się poprzez spersonalizowany kalendarz powinny pomyśleć o tej, jakże istotnej formie reklamy.

– Polskie firmy przykładają bardzo dużą wagę do kreacji kalendarzy. Wiedzą o tym, że kalendarz to reklama przez 365 dni w roku. Ważny jest pomysł na kalendarz, bardzo istotnym elementem kreacji są dobrze wykonane zdjęcia oraz grafika. Nowym trendem, który zaobserwowałam w tym roku to nietypowe kształty kalendarzy. Bez utraty czytelności i funkcjonalności. Klienci przyzwyczajeni do pewnego rodzaju kalendarzy, chcą je nadal, ale w innej odsłonie. Wymagają od firmy produkującej nowej kreacji, nowego kształtu – podkreśla Marzena Miszczyk właściciel firmy Agir Art – Creative Agency oraz organizator ZoomArt – Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Kalendarzy.

Uniwersalizm kalendarzy i ich wszechstronne zastosowanie zarówno w biurach i urzędach, ale i też placówkach usługowych i sklepach, jak również w mieszkaniach prywatnych sprawiają, że stanowią promocyjno-reklamowy niezbędnik. I trudno sobie wyobrazić, że coś może zmienić się w tej materii. Zwłaszcza, że różnorodne formaty, bogaty wybór wzorów oraz modeli, a także pole pod nadruk reklamowy skłaniają do wybrania kalendarza na kolejny rok.

Kalendarze książkowe na fali wznoszącej

Jakie modele kalendarzy będą należeć do najpopularniejszych w 2017 roku?

– Popularnym modelem kalendarza nadal jest kalendarz wielokartkowy ścienny, ale w roku 2017 prognozujemy bardzo duży wzrost zainteresowania kalendarzami książkowymi. Firmy produkujące terminarze książkowe mają bardzo dużo pracy – dodaje Marzena Miszczyk.

Firma I-Drops właściciel marki „Drops Office Collection”, jak co roku przygotowała nowe kolekcje kalendarzy na 2017 rok w oprawach skóropodobnych .

fot. I-Drops

– W klasycznych rozwiązaniach kalendarzy książkowych na rynku gadżetów reklamowo-biznesowych cały czas poszukiwane są eleganckie modele do których oprawienia zostały użyte najwyższej jakości poliuretany (PU) idealnie nadające się do brandowania i personalizacji. Spośród naszych kolekcji Premium najbardziej popularnym kalendarzem jest kalendarz dzienny w formacie A5 o oznaczeniu KDP-25 CBZ, dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Wysoką jakość podkreślają wewnętrzne kieszenie wykończone zamszem i papier chamois, a dodatkowo gustowne zapięcie magnetyczne i miejsce na długopis. W kolekcji Standard przygotowaliśmy propozycje nawiązujące do trendów mody jak groszki, romby i szachownice w różnych wersjach kolorystycznych. Jesteśmy przekonani, że jak co roku każdy klient biznesowy jak i indywidualny znajdzie w naszej ofercie kalendarz, który będzie odpowiadał jego oczekiwaniom – zaznacza Tadeusz Zimny z firmy I-Drops.

Firma Poligraficzno-Introligatorska Udziałowiec ma w swojej ofercie bogaty wybór kalendarzy, również książkowych. Tegoroczne propozycje firmy są odpowiedzią oczekiwania i potrzeby użytkowników, zarówno w zakresie stylistyki, jak również walorów użytkowych.

– Przygotowując najnowszą kolekcję na rok 2017 kierowaliśmy się opiniami zadowolonych klientów i zachowaliśmy zarówno sprawdzone już i cenione na rynku wzory, jak też wprowadziliśmy całkiem nowe propozycje kalendarzy. Kalendarze książkowe charakteryzują się prostotą projektu, przyjemną dla oka oprawą w różnych wariantach kolorystycznych i materiałowych, jak i praktycznym zastosowaniem kalendarium. Tego typu kalendarze mają nie tylko ładnie się prezentować w dłoni ale i pełnić rolę terminarza. Stąd też przewidziano w nich sporo przestrzeni dla notatek, dni rozpisane godzinowo, oznaczono imieniny i święta, uwzględniono skrócone planery roczne i dodatkowe strony z przydatnymi informacjami. Inną bardzo istotną cechą na jakiej się koncentrowano to ich wytrzymałość. Bloki były szyte nićmi oraz dodatkowo klejone, aby w toku częstego użytkowania zachowały swój wygląd i właściwości – mówi Sebastian Gawron, Specjalista ds. E-commerce w firmie Udziałowiec.

Fot. Udziałowiec

Postaw na unikatowy styl

Możliwość indywidualizacji i personalizacji produktów to w przypadku artykułów promocyjnych kwestia kluczowa. Znaczenie ma również unikatowy styl, który pozwala na wyróżnienie się pośród propozycji konkurencji.

Takim produktem są kalendarze MOLESKINE. W 2015 roku AXPOL Trading zostało wyłącznym dystrybutorem marki na rynku B2B w Polsce. Korzenie MOLESKINE sięgają czasów legendarnych notatników, których używali wielcy artyści i myśliciele. Teraz kalendarze tej kultowej marki mogą także nieść przesłanie reklamowe każdej firmy.

W kolekcji MOLESKINE można znaleźć zarówno kieszonkowe kalendarze, takie o klasycznych rozmiarach albo funkcjonalny kalendarzo-notatnik. Kultowa marka łączy tradycję z nowoczesnością i klasykę z innowacyjnością.

Fot. AXPOL Trading

–  Charakterystyczne cechy kalendarzy MOLESKINE to zaokrąglone rogi, twarda okładka, papier acid-free, elastyczna opaska do zamykania, zakładka oraz wewnętrzna kieszeń. Nowoczesne techniki znakowania nadadzą kalendarzowi niepowtarzalny, spersonalizowany charakter – wystarczy umieścić na nim logo firmy, przesłanie lub chwytliwe hasło reklamowe. Widzimy nieustannie rosnące zainteresowanie kalendarzami tej kultowej marki. Rozpoznawalność i fascynująca historia MOLESKINE sprawiają, że kalendarze te są niezwykle pożądanym produktem na rynku – mówi Jan Siekierski z AXPOL Trading.

Kalendarze – biurowy niezbędnik

Na potrzeby biur, urzędów i instytucji co roku opracowywane są nowe modele kalendarzy ściennych i biurkowych. Drukarnia internetowa ViperPrint proponuje w tym roku dwie nowości z tego segmentu: kalendarze Prosty i Terminarz.

Prosty to trójdzielny kalendarz ścienny. Zgodnie z nazwą, jego parametry druku zostały maksymalnie uproszczone. Zaletą Prostego jest przystępna cena przy niezmiennie dobrej jakości, jest drukowany na kartonie Alaska 250 g w opcji 4+0 CMYK. Terminarz to kalendarz biurkowy dla zapracowanych. Posiada m.in. tygodniowe kalendarium (mnóstwo miejsca na notatki) i trzy kalendaria roczne. Trzy karty reklamowe kreda błysk 170 g tworzą dużą powierzchnię reklamową.

Fot. ViperPrint.pl

Urszula Augustyniak, Specjalista ds. Marketingu ViperPrint.pl zwraca uwagę na fakt, ze oferta firmy jest odpowiedzią na wiodący trend druku artykułów promocyjnych, którym od kilku lat niezmiennie pozostaje personalizacja.

– Wśród drukarni internetowych najbardziej poszukiwane są te, które posiadają wysokiej jakości maszyny cyfrowe mogące drukować każdą kopię produktu z indywidualnym imieniem klienta, grafiką oraz innymi danymi sprawiającymi, że przekaz staje się unikalny, dostosowany bezpośrednio do odbiorcy. Ponadto wyraźnie widoczna jest tendencja do maksymalnej dywersyfikacji produktów poligraficznych – odbiorcy coraz chętniej eksperymentują i mile widziane są nietypowe formaty oraz uszlachetnienia – zaznacza Urszula Augustyniak.

Kalendarze planszowe, trójdzielne, terminarze podkładowe na biurko o różnych typach, w różnorodnych materiałach i kolorystyce oferuje również firma Udziałowiec.

Fot. Udziałowiec

– Wierzymy, że zarówno nasze kalendarze standardowe jak i reklamowe wykonywane na indywidualne zlecenia będą stanowiły praktyczne i eleganckie narzędzia pracy. W przypadku kalendarzy ściennych bardzo istotna jest sama fotografia. Czy to kalendarz trójdzielny, czy planszowy, motyw przewodni ma przyciągać wzrok i estetycznie komponować się z kalendarium. Obecny rok przyniósł minimalizm w tej materii, a co za tym idzie, odrzucono zbędne ozdobniki, a uwagę skupiono na czytelnym tekście, stonowanej kolorystyce i odpowiednim doborze czcionek. Warto też wspomnieć o niezastąpionych kalendarzach podkładowych i biurkowych. Tutaj założenie było dość proste, ich główna cecha to przejrzystość i czytelność. Tego typu kalendarze mają jeden cel, służyć podręcznym notatkom i oznaczaniu terminów. Niewiele tutaj się zmienia, jeśli chodzi o design i trudno mówić o jakiejś modzie – one mają być użyteczne – zaznacza Sebastian Gawron, Specjalista ds. E-commerce w firmie Udziałowiec.

Elektryzujący kalendarz samoprzylepny

Kalendarze mogą przyjmować standardowe, powszechnie znane formy, ale co jakiś czas pojawiają się nowe, oryginalne, praktyczne pomysły pomagające planować wydarzenia na kolejny rok. Jednym z takich przykładów jest niecodzienny, elektrostatyczny kalendarz El Planner 2017, produkowany przez cyfrową drukarnię z Poznania – Drukpoznan.pl.

Fot. Drukpoznan.pl

– El Planner 2017 to nowoczesna, ciekawa i dająca wiele możliwości wersja samoprzylepnego kalendarza. Bazą kalendarza jest folia elektrostatyczna, która wyróżnia się swoimi elektryzującymi właściwościami, dzięki którym przylega do praktycznie każdej stosunkowo gładkiej powierzchni. Folia jest ekologiczna i łatwa w montażu. Każda z 12 kart kalendarza może mieć indywidualny nadruk, przykładowo w formie belki ze wzorami wyróżniającymi dany miesiąc. Kalendarium można zaprojektować zgodnie z własnymi upodobaniami. Pod kalendarium przewidziane jest miejsce na notatki. Ciekawostką jest dodanie do kalendarza różnego rodzaju kolorowych, tematycznych znaczników w formie drobnych naklejek, dzięki którym można zaznaczać ważne daty spotkań, urodzin, świąt czy innych wydarzeń. Po elektrostatycznym kalendarzu można również pisać – długopisem lub markerem, przez co gadżet staje się jeszcze bardziej praktyczny i osobisty. El Planner 2017 jest kalendarzem, który może znaleźć zastosowanie praktycznie wszędzie: w biurze, w kuchni, w dziecięcym pokoju – wymienia Eliza Banaszkiewicz z Drukpoznan.pl.

– Sprzedaż kalendarzy rośnie z roku na rok. W przyszłości ten trend ma się utrzymać – świadome firmy, które raz zamówiły kalendarze, nie chcą z nich rezygnować. Rynek kalendarzy zwiększa się – prognozuje Marzena Miszczyk z Agir Art – Creative Agency.

Wygląda na to, że nadchodzący rok będzie udany dla producentów kalendarzy.

Jaga Kolawa