Logo

Marketing MIX

Young Creatives Cannes 2017 – Młode lwy budzą się w styczniu 

Ruszyły zapisy do kolejnej edycji konkursu Young Creatives Cannes. Dwuosobowe zespoły mogą nadsyłać zgłoszenia do 30 stycznia. Podobnie jak rok temu, uczestnicy mają do wyboru siedem kategorii: PRINT, FILM, CYBER, DESIGN, PR, MEDIA oraz CLIENTS. Nagrodą główną w każdej kategorii jest udział zespołu w międzynarodowym konkursie Young Lions podczas odbywającego się w czerwcu Festiwalu Cannes Lions 2017. 

Young Creatives to największy w Polsce projekt skierowany do młodych pracowników zajmujących się komunikacją marketingową. To nie tylko szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions czy Eurobest, ale przede wszystkim okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego, pozytywnej rywalizacji oraz oceny przez najlepszych z branży. 

Zasady Young Creatives Cannes są proste. W konkursie mogą startować osoby urodzone po 24 czerwca 1986 r. (nieukończone 31 lat). Wszystkie zakwalifikowane zespoły mają za zadanie przygotować prace stanowiące odpowiedzi na briefy przygotowane przez partnerów poszczególnych kategorii. Uczestnicy na samodzielne wykonanie zadania mają 24 godziny. Wyjątek stanowi kategoria FILM, w której czas wykonania zadania wynosi 48 godzin.

Podobnie jak w poprzednich latach uczestnicy kategorii PRINT będą mieli za zadanie wykonanie layout’u reklamy printowej. W kategorii FILM zadaniem będzie nakręcenie spotu reklamowego. W przypadku kategorii MEDIA i PR będzie to propozycja strategii działań odpowiednio mediowych i PRowych. Osoby biorące udział w kategorii DESIGN stworzą identyfikację wizualną, logotyp produktu lub projekt opakowania. Zadaniem w kategorii CYBER będzie opracowanie zintegrowanej kampanii w Social Media. Z kolei marketerzy startujący w kategorii CLIENTS opracują brief kreatywny. 

Zgodnie z regulaminem Young Lions zmianie uległy regulacje dotyczące kategorii YC PR. Od tego roku w konkursie startować mogą wyłącznie pracownicy agencji PR lub działów PR w agencjach reklamowych. 

 Prace zespołów oceniać będzie jury dedykowane każdej kategorii. Przedwodniczącym YC Design będzie Dominik Cymer z Cyber Kids on Real. Obradom w kategorii YC PR przewodniczyć będzie Barbara Pleban z Multi Communications. Prace młodych marketerów – YC Clients, oceni jury pod przewodnictwem Agnieszki Klimczak i Gosi Drozdrowskiej z FCB Warsaw. Przwodniczącym jury YC Print oraz YC Film będzie Rafał Ryś, Deputy Creative Director z Grey Group. Arek Szulczyński poprowadzi obrady kategorii YC Cyber.

Eliminacje będą odbywały się w okresie 13 lutego – 13 marca w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. 

Zgłoszenia można wysyłać do 30 stycznia na adres: adam.habielski@sar.org.pl

 Więcej informacji:

 http://www.ktr.org.pl/young-creatives/ oraz www.innovation.sar.org.pl dla kategorii MEDIA.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Cannes Lions

Partnerzy: Fotolia by Adobe  

JK