
9 marca 2017 r. odbyła się uroczysta inauguracja Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych, stworzonego przez Grupę Muszkieterów we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Inwestycja, umożliwi studentom realizację prac badawczo-rozwojowych, dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej.
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca sieci Intermarché i Bricomarché, zatrudniając w Polsce ponad 15 tys. pracowników, jest świadoma tego jak ważne w handlu jest doświadczenie zdobyte w praktyce.
– Jako pracodawca zwracamy uwagę, by rekrutowane przez nas osoby posiadały odpowiednie umiejętności. Dlatego, aby mieć realny wpływ na kształcenie przyszłych pracowników, przyjęliśmy model zakładający bliską współpracę środowiska biznesowego i akademickiego – mówi Philippe Jammes, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Nowo otwarte Laboratorium jest wspólną inicjatywą Grupy Muszkieterów i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Dzięki tej współpracy stworzona została przestrzeń do zajęć praktycznych, które ułatwią przyszłym handlowcom zrozumienie mechanizmów, jakie rządzą branżą sprzedaży detalicznej.
.jpg)
Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych czyli Shop Lab wyposażone zostało w sprzęt i meble umożliwiające prowadzenie prac badawczo-rozwojowych dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej. Studenci UEP będą mieli tam organizowane zajęcia takie jak: zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, merchandising, controlling marketing, innovative product management, consumer behavior, marketing intelligence. Sala przystosowana jest do tego, aby pomieścić grupy ćwiczeniowe do maksymalnie 25 osób.
W Laboratorium studenci mogą korzystać z najnowocześniejszych i innowacyjnych sprzętów jak np. okulary typu „eye tracker”. Służą one do badania sposobu oglądania ekspozycji przez klienta. Ponadto w planach jest także wyposażenie Laboratorium w urządzenie do badania wilgotności skóry i pomiaru tętna. Wszystko to ma pomóc zdefiniować preferencje klientów.
W ramach współpracy Grupa Muszkieterów wyremontowała i wyposażyła salę dydaktyczną w sprzęt sklepowy, taki jak boks kasowy, lada chłodnicza do sprzedaży wyrobów tradycyjnych, meble piekarnicze, meble na owoce i warzywa, kosze na produkty gospodarstwa domowego, regały metalowe sklepowe, specjalistyczne oświetlenie oraz produkty spożywczo-przemysłowe. Miało to na celu stworzenie możliwie najbardziej naturalnych warunków.
.jpg)
– Większość decyzji zakupowych klient podejmuje w sklepie, dlatego tak ważna jest gama dostępnych produktów oraz odpowiedni sposób ich prezentacji – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów. – Grupa Muszkieterów jest jednym z większych pracodawców w handlu, dlatego zależy nam na tym, aby studenci marketingu, zrozumieli od podstaw jak funkcjonuje sklep i umieli w takim środowisku kreatywnie pracować. Zajęcia praktyczne to w tym przypadku klucz do sukcesu –dodaje.
Otwarcie Laboratorium Marketingowego Wsparcia Procesów Innowacyjnych to kolejny krok we współpracy Grupy Muszkieterów z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Grupa wsparła już bowiem kształcenie zawodowe studentów, organizując w 2016 r. na UEP cykl otwartych wykładów „Nowoczesnych metody zarządzania w handlu” oraz przyjmując na płatne staże najzdolniejszych jego uczestników.
Film z inauguracji laboratorium
[youtube=”SY7AS8lncuw”]
MW