Logo

Marketing MIX

Kantar Trendozbiór  2017

Kantar Millward Brown i Kantar TNS wspólnie odkrywają Trendozbiór 2017 – 9 obszarów trendów konsumenckich, bogatych w insighty konsumenckie i inspiracje z różnych kategorii rynku.

Trendy konsumenckie to temat, który od kilku lat jest w centrum zainteresowania marketingu, sprzedaży i szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. W czasach, gdy o sukcesie rynkowym nie decydują już tylko dobry produkt i dobra kampania reklamowa, ale głównie zrozumienie tego, co „kręci” konsumenta, trendy konsumenckie stają się coraz efektywniejszym źródłem inspiracji i podstawą do decyzji dla marketerów.

Na rynku funkcjonują rozmaite raporty trendowe. Są to jednak często opracowania wycinkowe, oparte na jednostronnej metodologii lub autorskie wizje rzeczywistości poparte subiektywnymi obserwacjami. Kantar Trendozbiór to, w tym kontekście, unikalna propozycja.

Kantar Trendozbiór oparty jest na mocnych podstawach metodologicznych. Każdy trend opisany jest poprzez kluczowe napięcie, jakie nurtuje konsumentów, oraz poprzez wypadkową sił, które go napędzają. Źródłem danych są badania społeczne i marketingowe oraz obserwacje najbardziej doświadczonych badaczy rynku i opinii. Prace nad trendami konsumenckimi rozpoczął zespół pod kierownictwem dr Piotra Łukasiewicza z Kantar Millward Brown jeszcze w 2012 roku, a kolejne wersje raportu były aktualizowane. Jednak tempo zmian technologicznych, medialnych, rynkowych i społecznych – szczególnie w ostatnim roku – sprawiły, że otrzymujemy całkiem nową odsłonę raportu. Zawiera on obserwacje  pochodzące zarówno ze źródeł międzynarodowych, jak i lokalnych; zarówno dane statystyczne, jak i insighty konsumenckie. Ogromną rolę w poszukiwaniu przykładów, analizowaniu materiału i proponowaniu schematów wyjaśniających odgrywają badacze. Od początku 2017 roku nad Trendozbiorem pracuje wspólny zespół Kantar Millward Brown i Kantar TNS, co daje projektowi niezwykle szeroką bazę eksperckich obserwacji i doświadczeń.

Kantar Trendozbiór 2017 to gotowy raport, który może służyć jako źródło wiedzy o konsumentach, ale także bogaty materiał warsztatowy, pozwalający realizować zaawansowane projekty koncepcyjne i aktywacyjne. Więcej informacji o Trendozbiorze znajdziecie Państwo na dedykowanej stronie Kantar Trendozbiór 2017.

JK