Już po raz drugi firma API Folie Polska, lokalne przedstawicielstwo brytyjskiego producenta specjalistycznych folii i laminatów – API Group, znalazła się wśród wystawców warszawskiej edycji targów Packaging Innovations. Impreza, odbywająca się w dniach 4-5 kwietnia br. na terenach Centrum Expo XXI, przyciągnęła gości z wielu krajów, zainteresowanych najnowszymi rozwiązaniami w obszarze opakowań i etykiet. Z myślą o nich firma API Folie Polska zaprezentowała liczne przykłady zastosowań materiałów ze swojego bogatego portfolio, skierowanych do firm z tego segmentu rynkowego. Promowała też specjalne wydawnictwo – API Trends Folio, będące swego rodzaju przewodnikiem po trendach w branży opakowań i etykiet, jakie – zdaniem przedstawicieli API Group – będą dominować w latach 2017-2018.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska:
– Podobnie jak w ubiegłym roku, jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności na targach Packaging Innovations. Nasze stoisko odwiedzali nie tylko przedstawiciele drukarń, ale także właściciele marek oraz firmy zajmujące się ich „dystrybucją” czy też promocją rynkową. Dzięki temu rozmowy targowe dotyczyły z jednej strony – informacji o najnowszych rozwiązaniach technologicznych API w obszarze folii i laminatów, z drugiej – trendów rynkowych, kreacji i wzornictwa w zakresie opakowań, a także wdrożenia odpowiednich materiałów, wspierających sprzedaż różnych markowych produktów, takich jak wyroby spirytusowe, kosmetyczne czy czekoladowe. Wiele odwiedzających nas osób liczyło na spotkanie z Davidem Petersem – Creative Development Managerem z brytyjskiej centrali API Group, a zarazem twórcą katalogu API Trends Folio. Warszawska wystawa była okazją do pokazania tego nietuzinkowego wydawnictwa szerszej publiczności z naszego kraju.
Na stoisku API Folie Polska znalazły się również liczne przykłady zastosowania jej folii i laminatów przy produkcji i uszlachetnianiu opakowań. Można było tu obejrzeć niebanalne wzory, efekty specjalne oraz bogate wykończenia opakowań na alkohole czy kosmetyki, jakie na co dzień znajdują się na półkach sklepowych na całym świecie.
Najnowsze trendy w branży opakowań w jednym miejscu
API Trends Folio to specjalna publikacja prezentująca trendy, jakie – zdaniem Davida Petersa i zespołu, którym kieruje – zdominują branżę opakowań i etykiet w najbliższych kilkunastu miesiącach. Całość została podzielona na cztery „strefy”: Digital (zainspirowaną stale ewoluującą technologią, uwzględniającą futurystyczne wzornictwo, a jednocześnie nawiązującą w stylistyce do lat 80. ubiegłego wieku), Second Skin (tu inspiracją dla twórców opakowań ma być naturalne piękno świata), Pause (skupiającą się na detalach i strukturach) oraz Sartorial (skoncentrowaną na ekstrawaganckich rozwiązaniach dla marek luksusowych). Publikacja zawiera liczne zdjęcia (również z Polski, gdzie David Peters często gości), kolaże fotograficzne, próbki kolorystyczne i przykłady uszlachetnień, jak również– dedykowane każdej ze „stref” materiały, których producentem jest API Group. Znalazły się tu również studia przypadku z różnych stron świata, uwzględniające niebanalne projekty i wzory opakowań a także prezentujące ich twórców.
– Chcemy stale aktualizować API Trends Folio. Stąd jego pierwszą edycję stworzyliśmy z myślą o najbliższych dwóch latach. Jednak nasz świat i otoczenie dynamicznie się zmieniają, więc i nasze propozycje względem tworzonych opakowań i etykiet muszą się do tej ewolucji, a niekiedy – rewolucji, w sposób naturalny dostosowywać. Mamy nadzieję, że ta publikacja będzie swego rodzaju źródłem wiedzy, a jednocześnie – inspiracją zarówno dla profesjonalistów z branży opakowań, jak również projektantów-amatorów czy też studentów – mówi David Peters, Creative Development Manager z brytyjskiej centrali API Group.
Nie tylko Warszawa
Targi Packaging Innovations 2017 były jedną z kilku imprez branżowych, na których można było spotkać się w ostatnim czasie z przedstawicielami API Group. W marcu firma wzięła udział w bliźniaczej wystawie, odbywającej się w Birmingham, jak również w targach Gulf Print & Pack 2017 w Dubaju oraz Pack & Spirit 2017 we francuskim Reims.
– Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na tę ostatnią wystawę dedykowaną firmom z branży winiarskiej i alkoholowej. Prezentowaliśmy na niej naszą ofertę z zakresu folii, laminatów i rozwiązań holograficznych, stworzoną z myślą o luksusowych opakowaniach m.in. na wyroby alkoholowe. Podobnie jak w Warszawie czy Birmingham, także w Reims z bardzo pozytywnym oddźwiękiem spotkała się publikacja API Trends Folio – mówi Katarzyna Kozińska.
JK