Logo

Marketing MIX

Mural po śląsku reklamuje Ubera w Katowicach

W Katowicach powstał mural promujący aplikację Uber. Grafika ozdobiła ścianę budynku przy ulicy Korfantego 63. Jest to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie Ubera w Polsce.

Wybór lokalizacji jest nieprzypadkowy – Śląsk jest dla nas bardzo ważnym rynkiem i dostrzegamy duży potencjał rozwoju naszej działalności w regionie – przyznaje Kacper Winiarczyk, Dyrektor Generalny Ubera w Polsce. – Chcieliśmy żeby nasza reklama wpisywała się w lokalny krajobraz i odzwierciedlała bogatą kulturę Śląska – dodaje.

Stąd pomysł na mural – sztuka uliczna jest silnie obecna w kulturze Śląska. Wspomnieć można chociażby dzieła przy ulicy Mariackiej Tylnej, ulicy Damrota, czy też sterowiec 3D na skrzyżowaniu 1 Maja i Dudy-Gracza. Co roku na wiosnę w mieście odbywa się także festiwal Katowice Street Art.

[galeria=”1″]

– Chcieliśmy odwołać się do minimalistycznej formy w jakiej jest utrzymana aplikacja Uber, a jednocześnie stworzyć unikalny projekt, który będzie się kojarzył z miejscem jego powstania – z Katowicami. Stylistyka w jakiej się poruszamy jest bliższa ilustracji niż typowo komercyjnej kreacji, co sprawia, że mural przykuwa uwagę znacznie bardziej niż standardowe reklamy – komentuje pracę nad muralem Jakub Żuk z grupy Good Looking Studio, która była odpowiedzialna za realizację.

Nowy mural uwzględnia lokalne uwarunkowania jeszcze w jeden sposób – oferta Ubera jest bowiem zaprezentowana… po śląsku.

Mural malowało 6 profesjonalnych artystów. W trakcie 6 dni prac zużyto ponad 120 litrów farby. Pozostanie widoczny co najmniej przez miesiąc.

Zobaczcie artykuł OOH magazine o muralach reklamowych TUTAJ.

KL