Logo

Marketing MIX

SAATCHI & SAATCHI IS z wieloma nagrodami w konkursie Innovation 2017

SAATCHI & SAATCHI IS do konkursu Innovation 2017 zgłosiło trzy realizaje, dwie z nich zdobyły kilka nagród.

Aplikacja Baby Bowers to nowe rozszerzenie przeglądarki Chrome, które wyświetla dowolny artykuł w sieci na tle kontrastowej animacji, przygotowanej specjalnie dla dziecięcych oczu. Zdobyła nagrody w kategoriach: Innowacyjny biznes/usługa – srebro, Innowacyjne doświadczenie kampanie komercyjne/content- złoto, design – złoto oraz UX – złoto, w kategorii Innowacyjne media działania komercyjne/aplikacje – srebro, Innowacyjne doświadczenie kampanie komercyjne/aplikacje – srebro, Innowacyjne media działania społeczne/touchpoint – srebro.

Druga realizacja to aplikacja mobilna stworzona dla Amnesty International UK, która nagłaśnia istotne społecznie tematy, za każdym razem, gdy ty wyciszasz swój telefon. Nagrody w kategoriach: Innowacyjne doświadczenie kampanie społeczne/ux – srebro oraz Innowacyjne media działania społeczne/touchpoint – srebro.

Baby Browser bazuje na wynikach długoletnich badań nad postrzeganiem kolorów i kształtów przez najmłodszych. Nowe rozszerzenie ma na celu ułatwienie młodym rodzicom zdobywania wiedzy o opiece nad swoim dzieckiem w czasie pierwszych miesięcy życia, kiedy to dzieci są szczególnie wymagające, a wygospodarowanie nawet kilku minut staje się dla rodzica problemem.

Baby Browser dostępny jest w serwisie Chrome Web Store za darmo dla wszystkich urządzeń stacjonarnych. Aby go używać wystarczy zainstalować rozszerzenie i kliknąć w ikonkę Baby Browser. Za każdym razem, gdy jesteśmy ze swoim dzieckiem, a znaleźliśmy w Internecie interesujące nas treści. Wybrany przez nas artykuł zostanie „zassany” i wyświetlony na tle biało-czarno-czerwonej animacji – zaprojektowanej przy udziale dziecięcego psychologa i bazującej na badaniach o postrzeganiu kształtów i kolorów przez małe dzieci. Wykorzystane kształty i kolory pozytywnie wpływają na rozwój malca, zapewniając nam chwilę na spokojne zdobywanie wiedzy.

Baby Browser został przygotowany dla Rodzice.pl – jednego z najpopularniejszych serwisów parentingowych w Polsce. Można go jednak używać do czytania dowolnych artykułów online.

Piotr Osiński i Patrycja Lukjanow – team kreatywny odpowiedzialny za kampanię komentują: – Na rynkach, w których obserwujemy dużą konkurencję, wyróżnienie się poprzez tworzenie nowych użyteczności jest kluczowe. Rodzice.pl udowodnili, że rozumieją swoich czytelników, dla których wygospodarowanie nawet pięciu minut by wyszukać ważne informacje, to duże wyzwanie. Teraz wszyscy rodzice mogą poszerzać swoją wiedzę o opiece nad dzieckiem, nie rezygnując ze wspólnego spędzania z nim czasu.

Baby Browser w Chrome Web Store: TUTAJ 

Aplikacja moblina dla Amnesty International UK, nagłaśnia istotne społecznie tematy, za każdym razem, gdy wyciszasz swój telefon.

Saatchi & Saatchi Poland / Interactive Solutions w partnerstwie z Saatchi & Saatchi Singapore stworzyło unikalną globalną kampanią dla Amnesty International UK, która umożliwia ludziom wspieranie walki o prawa człowieka poprzez ich Facebook, Tweeter i e-mail, w nowy, niecodzienny sposób.

Silent Protest to aplikacja mobilna, która aktywuje się, gdy telefon wchodzi w stan wyciszenia i wykorzystuje konto e-mail, Facebook i Tweeter, by postować informacje oraz wysyłać listy protestacyjne w imieniu osób, które zostały uciszone za swoje przekonania. Aplikacja jest dostępna dla wszystkich użytkowników telefonów z systemem Android oraz iOS. Algorytm określa dzienną ilość postów i e-maili wysyłanych przez aplikację, tak, by nie przeszkadzała ona innym użytkownikom. Protest ma zwracać uwagę na przypadki konkretnych osób i może istotnie wpłynąć na poprawę ich sytuacji.

Aplikację można ściągnąć bezpośrednio ze sklepu Google Play TUTAJ

Działanie aplikacji objaśnia krótki film:

Silent Protest jest promowany w miejscach, w których wyciszanie telefonu jest naturalne tj. kina i sale konferencyjne. W tym celu przygotowano specjalne standy do biur, namawiające do wyciszenia telefonu i tym samym oddania głosu potrzebującym go ludziom. Dodatkowym elementem kampanii jest spot kinowy, emitowany tuż przed seansem.

– Uniwersalną prawdą w dzisiejszym świecie jest to, że spędzamy mnóstwo czasu ze swoimi smartphonami, starając się z całych sił, by nas usłyszano. Ta możliwość komunikacji ze światem wydaje nam się oczywista do tego stopnia, że jej nie doceniamy. Z drugiej strony, na całym świecie są ludzie, którym tę możliwość się odbiera. Ludzie uciszani za swoje przekonania. Chcieliśmy stworzyć nowy sposób opowiedzenia ich historii korzystając z prostej i silnej metafory, jaką jest wyciszanie telefonu” – komentują autorzy pomysłu: Patrycja Lukjanow i Piotr Osiński Associate Creative Directors Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions.

#SilentProtest

 

MW