Logo

Trade marketing

Rebranding marki Perfect Beauty Nails

Niedawno marka kosmetyczna Perfect Beauty Nails przeszła gruntowną przemianę. Poczynając od nazwy, poprzez logo i całą identyfikację wizualną, aż po strategię komunikacji. Po 10 latach obecności na rynku marka PB Nails ukazuje się w nowej odsłonie!

Perfect Beauty Nails to producent profesjonalnych, nowoczesnych kosmetyków i urządzeń do paznokci. Są to sprawdzone, wysokiej jakości produkty, obecne na rynku od 10 lat. Marka ta powstała z miłości do piękna i pasji. Perfect Beauty Nails zostało założone przez stylistkę dla innych stylistek. Ta dynamicznie rozwijająca się polska firma potrzebowała nowego wizerunku, który będzie odzwierciedlał nie tylko jej silną pozycję na rynku, ale także wysoką jakość jej produktów.

Zbudowaniem nowej strategii komunikacji oraz innowacyjnej identyfikacji wizualnej marki, zajęła się agencja brandingowa Papajastudio z Krakowa. Proces zmian rozpoczął się w 2016 roku i nadal trwa.

Dobry design, plus bardzo dobrej jakości produkty i profesjonalizm, tak naprawdę tworzy kompleksową całość – podkreśla Adam Lis, dyrektor kreatywny Papajastudio.

– Po wstępnym rozpoznaniu branży, byliśmy pod wrażeniem tego, jak szybko się ona rozwija na rodzimym rynku. W związku z czym, konieczne było pogłębienie wiedzy na jej temat. Rozpoczynając pracę nad rebrandingiem marki, przeprowadziliśmy analizę konkurencji i grupy docelowej. Z przeprowadzonych badań jednoznacznie wynikało, że konieczna jest zmiana tożsamości i wizerunku marki. Istotne było również, aby poprzez adekwatny design wzmocnić pozytywne emocje i skojarzenia, jakie budzi marka – dodaje Adam Lis, dyrektor kreatywny Papajastudio.

W rebrandingu największy nacisk został położony na pokazanie profesjonalnego charakteru produktów oraz podkreślenie ich jakości. W ramach strategii komunikacji, połączono wiele linii produktów w jeden spójny brand. Agencja zaproponowała również uproszczenie nazwy marki. Zaobserwowano bowiem, że klientki same ją skracają i często nazywają markę PB Nails, ponieważ krótsza nazwa jest dużo łatwiejsza do zapamiętania i pozostaje w świadomości klienta. Dzięki skróceniu nazwy, stała się ona mniej oczywista i bardziej intrygująca. Zmiana ta pozwoliła także na zaprojektowanie ciekawego loga, które pasuje do komunikatu marki oraz wszystkich elementów identyfikacji wizualnej brandu.

Marka PB Nails przeszła totalną rewolucję. Poprzez całkowitą zmianę wizualną, w końcu może pokazać to, czego wcześniej nie było widać. Mimo wysokojakościowych produktów, marka dotychczas była niezauważalna. Poprzez innowacyjny design na nowo została zdefiniowana pozycja PB Nails na polskim rynku. Nowy projekt graficzny przekłada się na odbiór marki oraz uwiarygadnia jej profesjonalizm.

Rebranding miał na celu wzmocnienie tożsamości wizualnej, usystematyzowanie strategii komunikacji, a przez to zwiększenie rozpoznawalności. Strategia i wartości marki zostały przełożone na design.

Obok typografii pracowano także nad znakiem, który wyróżniłby markę PB na tle konkurencji. Stworzono monogram inicjałów marki. Za pozornie abstrakcyjnym sygnetem, kryje się syntetyczne ujęcie liter „P” i „B”. Forma jest prosta – połączone ze sobą litery tworzą przyjemną w odbiorze, dekoracyjną całość. Znak odzwierciedla tak zwany złoty podział – klasyczną zasadę wyznaczającą ideał w sztukach pięknych.Doskonałe proporcje odnoszą się do nazwy „Perfect Beauty”. Formy sygnetu są zgeometryzowane. Powstał charakterystyczny, abstrakcyjny i dekoracyjny znak. Sygnet w bardzo elegancki sposób łączy się z typografią. Spaja część główną „PB” ze zmienną częścią drugą. Sygnet pozwala marce tworzyć kolejne linie produktowe za pomocą dodania do niego odpowiedniej nazwy jednocześnie zachowując spójność wizualną, na przykład PB Nails lub PB Body. Typografia jest lekka i geometryczna przez co współgra z formami sygnetu. Nowe logo jest bardzo eleganckie w swojej prostocie, składa się z czarnych liter i złotego sygnetu. Kolor miedzianego złota, wykorzystany w znaku, dodatkowo podkreśla luksusową jakość, którą oferuje marka.

Zaprojektowany został także nowy znak i wygląd opakowań dla submarki PB Nails – linii produktów hybrydowych Gellaxy. Typografia submarki jest lekka i kobieca, jednak w swojej odmienności bardzo dobrze komponuje się z geometryczną główną częścią. Motyw przewodni linii Gellaxy opiera się na barwnej chmurze, która podkreśla szeroką paletę kolorów dostępnych w tej serii.

 

– Na etapie analizy strategicznej zauważyliśmy, że jednym z głównych problemów są niepraktyczne opakowania. Podczas projektowania nowych, wzięliśmy pod uwagę dotychczasowe błędy, dzięki czemu powstały nowe, funkcjonalne opakowania.  Poprzez całkowitą zmianę wyglądu produktów PB Nails, zapewniliśmy klientkom stuprocentowy komfort ich użytkowania. Dodatkowo produkty zostały opakowane w kartonowe pudełeczka, co podkreśla obcowanie z produktem eleganckim i wysokojakościowym. To zupełnie nowa jakość estetyczna – reasumuje Adam Lis, dyrektor kreatywny Papajastudio.

Warto podkreślić, że mimo iż zmiana dopiero co ujrzała światło dzienne, już zebrała wiele bardzo pozytywnych opinii od obecnych klientek marki, które zgodnie stwierdziły, że jest to wyjście naprzeciw ich potrzebom.

www.papajastudio.pl

 

JK