Logo

Trade marketing

Aplikacje raportowe zwiększają efektywność projektów wspierających sprzedaż

Działania z obszaru shopper marketingu i audytów w punktach sprzedaży coraz częściej wspiera technologia. Zaawansowane aplikacje raportowe umożliwiają natychmiastowy dostęp do danych z realizowanych akcji, co pozwala skuteczniej monitorować ich efekty.

Mobilne systemy raportowe służą do gromadzenia w jednym miejscu wszystkich informacji – także tych graficznych – dotyczących projektów realizowanych w terenie, często bardzo rozproszonych geograficznie. Pozwalają prowadzić plany pracy zespołów regionalnych, zbierać dane dotyczące przebiegu akcji, wykorzystania materiałów POS, wysokości sprzedaży czy cen produktów. Wspierają także realizację zaawansowanych badań Mystery Shopper. Zakres gromadzonych informacji jest elastycznie dopasowywany do specyfiki danego projektu i oczekiwań klienta.

– Na potrzeby naszych projektów stworzyliśmy autorską aplikację raportową. Narzędzie wykorzystujemy podczas realizacji projektów terenowych m.in. dla WWF, firm z branży FMCG i AGD oraz dużego koncernu tytoniowego. Klienci mają dostęp do danych w czasie rzeczywistym, co umożliwia bieżące reagowanie na informacje z punktów sprzedaży, dotyczące np. dostępności produktów czy działań konkurencji – mówi Przemysław Bogdański, członek zarządu OEX Cursor.

Systemy raportowe usprawniają także komunikację ze strukturą terenową realizującą projekty. Rozwiązanie opracowane przez OEX Cursor umożliwia m.in. dystrybucję materiałów szkoleniowych, informacji dotyczących celów sprzedażowych czy wysokości wynagrodzeń uzyskanych przez personel promocyjny. Osoby zaangażowane w projekt za pośrednictwem aplikacji mogą kontaktować się z przełożonymi i na bieżąco wyjaśniać kwestie dotyczące harmonogramu pracy czy poziomu zrealizowanego celu. Systemy raportowe sprawdzają się przede wszystkim w długofalowych akcjach z udziałem promotorów, konsultantów sprzedaży, hostess i ambasadorów marek.

– Nasze aplikacje raportowe coraz częściej są zintegrowane z systemami klienta. Zawierają opcję geolokalizacji, co pozwala precyzyjnie określić, którego punktu sprzedaży dotyczą informacje. Dane są odpowiednio zabezpieczone i udostępniane zgodnie z ustalonym z klientem systemem uprawnień, spełniają także kryteria narzucane przez dyrektywę RODO – dodaje Zbigniew Puchała, Account Director z OEX Cursor.

www.oexcursor.pl

JK