Logo

Marketing MIX

Gatta intymnie – prezentacja sensorycznej instalacji

10 kwietnia odbyła się prezentacja sensorycznej instalacji autorstwa Jadwigi Husarskiej-Sobiny, stworzonej dla firmy Gatta. Marka zabrała zaproszonych gości w wyjątkową podróż po świecie, w którym budzą się pragnienia i powstaje zmysłowa, damska bielizna. Prezentację instalacji poprzedziła dyskusja na temat zmysłów z udziałem wyjątkowych gości.

Gatta myśli o swoich projektach ponadczasowo. Dzięki instalacji „Gatta Intymnie” przenosi w intymny, kobiecy świat, gdzie lepiej czuć zapach, każdy dźwięk jest intensywniejszy, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły. W wyjątkowej instalacji, której kuratorem jest Jadwiga Husarska-Sobina, stworzono 5 odmiennych przestrzeni. Kraina miękkiego aksamitu, otulającego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry (partnerem tej strefy jest marka Lycra®), zmysłowej koronki oraz strefy pełnej ekspresyjnych, inspirowanych dziełami Yayoi Kusama, kropek.

– Naszą inspiracją były narracje jakie zaprezentowano podczas ostatnich targów designu w Mediolanie. Chcieliśmy inaczej komunikować się z klientem. Wyjść poza prezentowanie kolekcji  i produktów. Chcieliśmy pokazać nasz sposób myślenia o marce i jej użytkowniczce – bo to właśnie zmysły są kwintesencją kobiecego świata. Chcieliśmy przenieść klienta do 5. światów, które budują nasze produkty i markę. Z taką ideą pojawiłyśmy się w studiu projektowym Jadwigi Husarskiej-Sobiny i tak zaczęła się nasza kilkumiesięczna współpracą nad instalacją „Gatta Intymnie” – komentuje Anna Gołębicka, pomysłodawca projektu, doradca zarządu ds. strategii i rozwoju marki Gatta.

– Nie można też zapomnieć, że „Gatta Intymnie” to duże przedsięwzięcie logistyczne. Pawilon ma aż 12 metrów, a samo jego złożenie trwa kilka dni. Każda ze stref musi być przygotowana z dbałością o najmniejszy detal. To mix odpowiednio dobranych materiałów, zapachu, specjalnie stworzonej muzyki. To też ogromna troska o emocje i bezpieczeństwo odwiedzających – dodaje Małgorzata Barton, brand manager marki Gatta.

Inspirowały nas światło, faktury, dźwięk i zapach. Doznania zmysłowe. Każde z zaprojektowanych pomieszczeń miało wywoływać inne emocje: poczucie otulenia, bliskości, delikatność i ulotność, bliskość z ciałem oraz wolność. Inspirowała nas synergia wszystkich zmysłów. Chcieliśmy, by każdy mógł poznać aksamit, jedwab, koronkę czy lycrę na nowo obcując z nią. W obecnej kulturze cała komunikacja opiera się na przewadze doznań wizualnych. Tym samym „zapominamy”, że mamy doskonale rozwinięte inne zmysły, które są przytępione od nadmiernej ilości bodźców opowiada Jadwiga Husarska-Sobina.

Dzięki instalacji widzowie mają okazję poznać świat Gatty nie tylko za pomocą obrazu, ale przede wszystkim przy użyciu innych zmysłów – dotyku, węchu czy słuchu.

Jak zauważa Jadwiga Husarska-Sobina, przy takich projektach niezmiernie ważna jest dbałość o wszystkie szczegóły. Według projektantki najtrudniejszą rzeczą przy tworzeniu sensualnego pawilonu było zachowanie balansu między projektowanymi strefami – tak, by różne środki artystyczne tworzyły całość i miały sens.

Instalacja powstała we współpracy z firmą IMS, która wyposażyła pawilon w urządzenia sensoryczne.

– Branding sensoryczny to jedno z kluczowych zagadnień, w których specjalizuje się IMS. Dzięki pogłębionym wywiadom z twórcami projektu oraz wieloletniemu doświadczeniu, IMS dobrał odpowiednie mieszanki zapachowe i skomponował muzykę, które są dopełnieniem sensorycznym tego nowatorskiego projektu. Ich oddziaływanie na cztery zmysły gwarantuje niesamowite doznania i dotarcie do emocji każdego, kto odwiedzi strefękomentuje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.

Urządzenia z aromatami zostały zamontowane w pierwszej i ostatniej strefie pawilonu. Ponieważ każda ze stref jest indywidualna (inny kształt i rodzaj użytego materiału) to charakter projektu został również odzwierciedlony poprzez zastosowane mieszanki zapachowe.

Wejście do pierwszej strefy pawilonu, wykonanej z czarnego aksamitu, podkreśliła kompozycja stworzona z mieszanki cytrusów, pikantnego czarnego pieprzu, zielonej herbaty, benzoiny i tonki. Aromat idealnie współgrał z wykorzystanymi materiałami, podkreślając charakter luksusu, prestiżu oraz tajemniczości.

W ostatniej strefie pawilonu IMS zastosował kompozycję z podobnej grupy zapachowej, ale „wyznaczył” jej inne zadanie. Tym razem wprowadziła ona odrobinę świeżości i delikatności, zachęcając do interakcji z otoczeniem, kojarzącej się z beztroskim dzieciństwem. Wykorzystane w mieszance nuty świeżych jabłek z dodatkiem ekstraktu z bambusa i brązowego cukru oraz nut cytrusowych z pewnością zostaną na długo w pamięci odwiedzających pawilon.

Identycznymi kryteriami IMS kierował się w trakcie komponowania muzyki. W każdej ze stref został zamontowany system nagłośnienia składający się z kilku wzmacniaczy, profesjonalnej karty muzycznej, komputera sterującego i indywidualnych głośników, które odtwarzają poszczególne sekcje muzyczne.

Założeniem kompozytorów muzyki było budowanie narastającego efektu muzycznego poprzez dodawanie kolejnych ścieżek w kolejnych strefach pawilonu. Finałem będzie ostatnia strefa, w której to skomponowany utwór będzie można usłyszeć w pełnej wersji dodaje Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu IMS SA.

W trakcie sensorycznego spaceru usłyszeć można kolejno dźwięki fortepianu, perkusji, smyczków, szeptów i śmiechu. Za oprawę muzyczną odpowiedzialni są Dyrektor Muzyczny IMS Dariusz Lichacz oraz guru muzyki modowej, a jednocześnie konsultant muzyczny IMS – Tomasz Butowtt. W porozumieniu z autorami instalacji stworzyli oni muzykę oddająca ducha całego projektu.

Prezentację instalacji poprzedziła rozmowa na temat zmysłów z udziałem wyjątkowych gości. Jadwiga Husarska-Sobina – autorka instalacji, Harel – autorka bloga „O modzie subiektywnie”, Michał Zaczyński – komentator mody i bloger oraz Victor Kochetov – znawca zapachów, założyciel Mood Scent Bar dyskutowali o tym, jak wielkie znaczenie w naszym życiu mają zmysły. Opierając się na historii mody, designu czy zapachów, powiązaniach kulturowych, a także osobistych doświadczeniach, poruszyli tematy odczuwania poprzez zmysły we współczesnym świecie, w którym z każdej strony otaczają nas bodźce.

Instalację „GATTA INTYMNIE” będzie można oglądać do 16 kwietnia w Centrum Handlowym Blue City (w przestrzeni przy fontannie obok Pijalni Czekolady E.Wedel).

www.gattta.pl

JK