Oparte na symbolu nieskończoności, wkomponowane w tarczę, na wyrazistym tle kolorystycznym – tak wygląda odświeżone logo RR Security, które widnieje już na niemal wszystkich obiektach, pojazdach, dokumentach, a także uniformach pracowników tej Grupy. Zarząd RR Security zdecydował o zmianie identyfikacji wizualnej firmy, mając przede wszystkim na uwadze coraz większą rozpoznawalność tej marki. Autorem koncepcji jest renomowane studio SBM 360.
Nowe logo RR Security, a więc podstawowy element identyfikacji wizualnej firmy, nawiązuje do starego poprzez znak nieskończoności, teraz dodatkowo wkomponowany w tarczę – kojarzoną z bezpieczeństwem i ochroną. Wszystko w wyrazistej tonacji kolorystycznej.
– Sugeruje ona, że jesteśmy stale do dyspozycji naszych klientów, gotowi do natychmiastowej reakcji, jeśli zajdzie taka potrzeba. W trosce o ich satysfakcję, która stanowi dla nas najwyższą wartość, bezustannie wprowadzamy do naszej pracy innowacyjne elementy, łącząc tradycję z nowoczesnością. Symbolem tego jest właśnie logo w odświeżonej wersji – mówi Rafał Luboiński, prezes i założyciel RR Security.
Nowy znak firmowy zawiera inne niż wcześniej tonacje kolorystyczne. Wszystko to znajdzie odzwierciedlenie np. na zawieszanych na chronionych obiektach tabliczkach, samochodach firmowych, elementach umundurowania, a także dokumentach firmowych. Zmiany związane z odświeżoną identyfikacją firma wprowadza stopniowo.
– Nasza firma staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Zjednaliśmy klientów przede wszystkim wysoką jakością oferowanych przez nas usług, a także możliwością dostosowania się do indywidualnych wymagań zleceniodawców. Powoduje to konieczność udoskonalenia niezbędnych elementów związanych z funkcjonowaniem firmy i jej postrzeganiem wśród obecnych i potencjalnych klientów – dodaje Rafał Luboiński.
Zarząd RR Security powierzył opracowanie koncepcji odświeżenia identyfikacji wizualnej renomowanemu studio SBM 360.
[galeria=”1″]
– Po wstępnej analizie i rozmowach z prezesem firmy wiedzieliśmy, że – dokonując ekspansji – RR Security chce budować tożsamość silnej, stabilnej marki, zawsze gotowej do działania – mówi Łukasz Wilczyński, wiceprezes zarządu SBM 360, odpowiedzialny za projekty stron, interfejsów i identyfikacji wizualnych. – Trafiliśmy w okres w którym trwały właśnie prace nad przez firmę przejęciem ochrony na Stadionie Narodowym – jednego z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Polsce. Od razu dostrzegliśmy, że aktualna na tamten czas identyfikacja wizualna nie oddaje charakteru i nie ukazuje wielkości ani znaczenia firmy na rynku – kontynuuje Łukasz Wilczyński i wyjaśnia, co wymagało przede wszystkim zmiany: – Zbyt ciężki, nieestetyczny znak, z użyciem gradientów, które utrudniały wykorzystanie logo w przypadku niektórych technik, nieprzemyślana typografia i brak spójności w systemie identyfikacji wizualnej.
Największym wyzwaniem dla projektantów z SBM 360 była adaptacja starego sygnetu (znaku nieskończoności) i przedstawienie go w innej, nowoczesnej formie.
– Jedną z koncepcji było przedstawienie samego znaku w nowym wymiarze – płaskiego, estetycznego sygnetu. Jednak ta opcja naszym zdaniem była zbyt grzeczna jak na firmę ochroniarską. Całość przypominała trochę kokardkę – relacjonuje Łukasz Wilczyński.
– Zdecydowaliśmy zatem, że dodamy kolejny element – tarczę, jako symbol ochrony. Może się wydawać, że skoro wykorzystujemy tak oczywisty element w przypadku firmy ochroniarskiej, to całość nie będzie się wyróżniać wśród innych firm ochroniarskich. Jednak wykorzystanie elementu nieskończoności sprawiło, że całość nabrała własnego charakteru. Odnośnie kolorystyki, tozdecydowaliśmy się na kolor czerwony, by całość emanowała energią i siłą. Chcieliśmy pokazać, że RR Security nie jest bezpłciową firmą ochroniarską, ale że również potrafi pokazać pazur, kiedy jest to konieczne – podsumowuje Łukasz Wilczyński z SBM 360.
RR Security to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm sektora ochrony osób i mienia w Polsce. W 2017 roku odnotowała przychody na poziomie 75 milionów złotych (wzrost o 15 procent w stosunku do poprzedniego roku). Dziś firma zatrudnia około 4 tysięcy osób, chroniąc 2300 obiektów – w tym min. użyteczności publicznej, przemysłowych, centrów handlowych czy dla klientów indywidualnych. Dynamicznie rozwija nowe obszary działalności komplementarne wobec ochrony – m.in. monitoring wizyjny, kontrolę biletów w transporcie miejskim. RR Security działa już właściwie na terenie całego kraju, stale zwiększając zatrudnienie.
– W związku z dynamicznym rozwojem działu technicznego poszukujemy pracowników zabezpieczenia technicznego, posiadających doświadczenie w montażu, i projektowaniu systemów: alarmowych, CCTV czy kontroli dostępu. Stale rekrutujemy również pracowników, którzy posiadają wpis Kwalifikowanego Pracownika Ochrony – niezbędnych do obsługi obiektów użyteczności publicznej, handlowych czy imprez masowych. Potrzebujemy ich głównie w związku ze wzrostem znaczenia w naszej firmie nowych działów biznesowych, jak i pozyskiwaniem nowych klientów – np. z sektora publicznego– mówi Radosław Busiło z zarządu RR Security. I ma nadzieję, że wprowadzenie odświeżonej identyfikacji wizualnej przyniesie pozytywne skutki dla dalszego rozwoju firmy.
– Takie elementy jak nowe logo czy kolorystyka oznaczają, że marka się rozwija, a nasi pracownicy to zauważają. Wierzymy, że wpłynie to na zwiększenie stopnia utożsamiania się ich z firmą i jej wysoką jakością – zarówno usługami, jak i dbałością o każdą zatrudnioną u nas osobę. Zależy nam bowiem na tym, aby pracownicy mieli poczucie, że są częścią organizacji o wysokiej renomie – podsumowuje.
JK