Logo

Trade marketing

POS Media świętuje 20. rocznicę powstania i ogłasza nawiązanie nowego partnerstwa biznesowego

1 kwietnia bieżącego roku, POS Media Group z dumą obchodziła 20. rocznicę swojej działalności jako wiodącego na rynku europejskim dostawcy rozwiązań z zakresu nośników reklamowych i reklamy w punktach sprzedaży. Firma z początku prowadziła działalność na niewielką skalę, zatrudniając sześć osób w swojej praskiej siedzibie, by z czasem rozwinąć się w ogólnoeuropejską organizację z oddziałami w siedmiu krajach i kolejnym w organizacji, zatrudniającą ponad 500 oddanych pracowników.

– Kiedy w roku 1998 zakładaliśmy naszą firmę, mieliśmy tylko pomysł i niewielki zespół współpracowników; minione 20 lat było niezwykłą, ale i trudną podróżą – powiedział Richard van het Bolscher, założyciel i prezes POS Media Group.

– Już w latach 90. byłem przekonany, że POS Media (początkowo działająca pod nazwą IMIGe) może zostać liderem na skalę europejską w niektórych segmentach rynku nośników i przenieść. Pierwotną koncepcję (wewnętrznych) nośników do innych krajów. Jedyną niewiadomą było to, na którym segmencie nośników powinniśmy się skupić. W roku 2001 podpisaliśmy pierwszą umowę dotyczącą nośników w punktach sprzedaży; od tego czasu skupiamy się właśnie na tego rodzaju nośnikach, a głównym obszarem naszego rozwoju stał się marketing w sklepach detalicznych, umożliwiający wywieranie wpływu na zachowania kupujących zarówno przez detalistów, jak i duże marki. Realizację mojej pierwotnej wizji kontynuujemy do dnia dzisiejszego, z jedną zmianą: do zapewnienia dalszego rozwoju nie wystarczy już rozpoczynanie działalności od zera w nowych krajach, dlatego też staramy się przejmować istniejące firmy na nowych terytoriach lub zawierać nowe partnerstwa.

Przez ostatnie 20 lat POS Media zrealizowała tysiące kampanii marketingowych w sklepach i poza nimi, współpracując z największymi światowymi markami i najważniejszymi europejskimi sieciami sklepów detalicznych. – Jesteśmy niezwykle dumni z naszych osiągnięć, ale nauczyliśmy się, że do osiągnięcia sukcesu w branży sprzedażowej konieczna jest otwartość na ciągłe zmiany i poszukiwanie nowych okazji i trendów – podkreślał Richard van het Bolscher.

Choć POS Media może z dumą patrzeć na swoją przeszłość, zarząd firmy koncentruje się już na działaniach zaplanowanych na kolejne 20 lat.

– Jesteśmy blisko finalizacji współpracy z liderem azjatyckiego rynku marketingu sprzedażowego. Nawiązanie takiego partnerstwa umożliwi nam uruchomienie nowych usług, których do tej pory nie mieliśmy okazji zaoferować detalistom ani naszym klientom. Jednocześnie prowadzimy negocjacje z innymi firmami, które posiadają interesujące nas udziały w rynkach w południowo-wschodniej Europie i Stanach Zjednoczonych – dodał prezes POS Media Group.

POS Media Group oferuje szeroki zakres produktów i usług z zakresu reklamy w punkcie sprzedaży w dużych sieciach handlowych, uzupełnianych przez rozwiązania marketingowe w postaci promocji handlu, prezentacji produktów w sklepach, merchandising, usług tajemniczych klientów, rozwiązań cyfrowych, badań opinii konsumentów i kompleksowych usług doradczych. Firma prowadzi działalność na terytorium sześciu krajów Europy środkowej i wschodniej, a także posiada filie w dwóch krajach Europy zachodniej. Firma stale współpracuje z wiodącymi europejskimi sieciami handlowymi, w tym Tesco – obecnie poprzez spółkę zależną – a także Ahold, Kaufland, Lenta, Carrefour, SPAR, Magnit, Metro i wieloma innymi, a także świadczy usługi reklamowe na rzecz wielu spośród najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i wiodących reklamodawców.

JK