Piwo Specjal startuje z drugą odsłoną kampanii „Legenda Północy”. Jedna z największych marek regionalnych Europy, która przez lata obecności na rynku stała się autentycznym symbolem polskiej Północy, sięga po lokalne legendy i opowieści budujące tożsamość Pomorza, Kujaw oraz Warmii i Mazur.
Marka Specjal Jasny Pełny istnieje od 1978 roku i powstaje w browarze w Elblągu. Jako najbardziej popularne piwo na północy Polski jest jednocześnie największą marką regionalną na polskim rynku. Znakomity i zawsze rozpoznawalny smak Specjala to połączenie krystalicznie czystej wody, unikatowej receptury z XIX wieku oraz najwyższego profesjonalizmu elbląskich piwowarów.
W nowej odsłonie „Legendy Północy” marka Specjal zaproponowała kilkanaście starannie wybranych opowieści pokazujących jak różnorodne historycznie, bogate w nieznane tradycje i inspirujące zwyczaje są północne regiony Polski. Wracając do lokalnych legend, Specjal chce przypomnieć wartości, które budowały tożsamość Pomorza, Kujaw oraz Warmii i Mazur i przez stulecia kształtowały ich mieszkańców: honor, odwaga, szacunek dla tradycji czy gościnność.
Kampania kierowana jest przede wszystkim do dorosłych odbiorców, dla których „Legenda Północy” może stać się impulsem do poszukiwań własnych lokalnych korzeni, poznawania historii miejsc, z których pochodzą i gdzie żyją oraz pogłębienia poczucia dumy z Północy i marki Specjal, która jest jej regionalnym ambasadorem.
– Sukces i bardzo dobre przyjęcie przez konsumentów zeszłorocznej akcji, zachęciły nas do zaprezentowania mieszkańcom Północy nowego zbioru kilkunastu lokalnych legend i opowieści – mówi Katarzyna Wierzchowska, brand manager marki Specjal. – Regionalna tożsamość, tradycja i duma z lokalnych korzeni są bardzo bliskie i ważne dla Specjala. Drugą odsłoną kampanii „Legenda Północy” chcemy wzmocnić więź z naszymi odbiorcami i pokazać jak inspirujące mogą być miejsca, w których żyją – podkreśliła.
Nowa odsłona „Legendy Północy” zaproponowana przez piwo Specjal będzie dostępna przede wszystkim w niezwykle popularnej formie komiksów. Urozmaiceniem będą specjalne etykiety nawiązujące do regionalnych opowieści, które znajdą się na butelkach limitowanej serii piwa Specjal. „Legenda Północy” pojawią się także w ramach kampanii informacyjnej na bilboardach oraz w lokalnych mediach. Wszystkie legendy nowej odsłony kampanii piwa Specjal będą dostępne na stronie internetowej TUTAJ.
Nową kreację Legend Północy stworzyła agencja Golden Submarine, która odpowiada również za działania online. Media zaplanował i zakupił dom mediowy Starcom. Działania PR dla marki prowadzi agencja ROOTS.
MW