Marketing MIX Po co cisnąć?

Po co cisnąć?

55
0

Jet Line i Directors we wspólnej kampanii OOH adresowanej do kierowców o tym –  żeby wyluzować. Zwolnić, odpocząć, odłożyć telefon. Zmądrzeć.

Za główną przyczynę wypadków śmiertelnych na drogach Europejczycy uznają nieuwagę. Potwierdza to 57% wszystkich respondentów w Europie, ale tylko 36% ankietowanych w Polsce – wskazują wyniki „Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017”.

– “Ciśniemy”, bo łatwo znajdujemy usprawiedliwienie i pretekst, by naginać normy. Żyjemy w wiecznym pędzie, co w szczególności widać na drodze. Ciśniemy, tylko po co? Pomyśleliśmy, że zmiana postaw jest wyzwaniem, które warto podjąć. Postanowiliśmy wspólnie z Jet Line przygotować działania pro bono – mówi Radek Miklaszewski, CEO Directors.

– Co piąty kierowca w Polsce przyznaje, że zna stan zaśnięcia za kierownicą, a jednocześnie bagatelizujemy zmęczenie i najrzadziej w Europie robimy przerwy za kierownicą. Śpieszy się nam nie tylko, gdy jedziemy na wakacje ale też, gdy z nich wracamy – mówi Agnieszka Maszewska, kierująca komunikacją i CSR w Jet Line. – Nasze nośniki Motorway są adresowane do osób podróżujących samochodami po drogach w Polsce i dlatego są naturalnym wyborem dla akcji dotyczącej bezpieczeństwa kierowców i pasażerów. Najlepiej znamy ich moc i siłę przekazu out of home, dlatego za ich pomocą mówimy o sprawie, która dotyczy nas wszystkich, użytkowników dróg.     

Według Europejskiego barometru odpowiedzialnej jazdy 2017 (ankietowano blisko 12,5 tysięcy respondentów z 11 krajów, w tym Polski), za najbardziej nieodpowiedzialne zachowanie za kierownicą polscy kierowcy uważają jazdę pod wpływem alkoholu i zbyt dużą prędkość. Bardziej wyrozumiali niż kierowcy z innych krajów jesteśmy dla sytuacji, w których jedziemy mimo niewyspania i zmęczenia oraz dla korzystania w trakcie jazdy z telefonów komórkowych i prowadzenia aut pod wpływem leków, mogących wpływać na koncentrację. Choć specjaliści zalecają zrobienie przerwy w podróży co przynajmniej 2-3 godziny, nasze przerwy mają miejsce średnio co 4 godziny o 2 minuty.
To najwyższa wartość, czyli najgorszy wynik wśród europejskich kierowców.
 
Czyli jak jeździmy?

  •        44% Polaków (i 38% Europejczyków) uważa senność za jedną z najczęstszych przyczyn wypadków śmiertelnych na autostradach,
  •        21% Polaków (i 25% Europejczyków) przyznało się do wrażenia, że zasnęło na kilka sekund za kierownicą,
  •        14% kierowców w Polsce i w Europie potwierdziło, że w związku z chwilową nieuwagą albo zaśnięciem zjechało na pas awaryjny lub pobocze,
  •        38% Polaków (i 41% Europejczyków) przyznaje się do jazdy mimo dużego zmęczenia fizycznego.

Akcja „Po co cisnąć” rozpoczęła się w lipcu i będzie trwała w wakacje na nośnikach Motorway 12×4 m należących do Jet Line. Inicjatorem jest Jet Line, za kreację odpowiada agencja Directors, która przygotowała kilka różnych odsłon graficznych. Produkcja kampanii należy do SynchroLAB.

MW