Logo

Marketing MIX

Wystartowała XVI edycja Złotych Spinaczy

Związek Firm Public Relations po raz szesnasty zaprasza do udziału w Złotych Spinaczach, konkursie wyłaniającym najlepsze kampanie public relations w Polsce. Właściwego zgłoszenia do konkursu dokonuje się poprzez platformę online, która została uruchomiona 17 lipca. Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane do 13 sierpnia do godz. 16:00 w pierwszym terminie, do 3 września do godz. 16:00 w drugim terminie oraz do 6 września do godz. 16:00 w trzecim, ostatecznym terminie.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty  z sektora public relations w Polsce. Celem Złotych Spinaczy jest zwiększanie profesjonalizmu branży i promocja najlepszych praktyk PR-owych i komunikacyjnych.

Zgłoszenia do konkursu można dokonać w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych oraz 13 sektorowych. Dokonanie zgłoszenia do kategorii specjalnej lub sektorowej, wymaga wcześniejszego zgłoszenia do kategorii głównej. Projekty oceniane będą w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja, wyniki.

Kluczowa dla zgłaszającego do konkursu jest możliwość przesłania osobnego formularza dla każdej kategorii, do której zgłaszany będzie projekt. Ma to na celu lepsze dopasowanie zgłoszenia do kategorii i zawarcie w formularzu istotnych do właściwej oceny informacji.

Od tego roku regulamin konkursu nie przewiduje zgłoszeń poufnych. Edukacja branży oraz przyszłych zgłaszających jest jedną z kluczowych i podstawowych wartości konkursu, dlatego z początkiem przyszłego roku zostanie uruchomiona platforma case’owa ze zgłoszeniami z tegorocznej i z kilku wcześniejszych edycji.

Modyfikacji uległa kategoria związana ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Sustainability & CSR Communication przeznaczona jest dla firm, których głównym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne, przy równoczesnym budowaniu współdziałania na rzecz wspólnego dobra. Szczególnie wyróżniane będą projekty promujące ideę dialogu społecznego, czyli podejścia, w którym w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie / instytucji uwzględnia się stanowisko jej kluczowych interesariuszy.

Nagrody zostaną przyznane w trzech kolorach: Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz. Podczas gali wręczony zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją. Na nagrody wpływ będzie miała także publiczność. ZFPR  przeprowadzi plebiscyt na Nagrodę Publiczności. Głosować będzie można poprzez dedykowaną platformę od 16 października do 23 listopada. W plebiscycie będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału.

Wszystkie nagrody zostaną rozdane podczas uroczystej gali 7 grudnia w hotelu Sofitel.

ZFPR organizuje szkolenie dla zgłaszających, które odbędzie się 25 lipca o godz. 10:00 w siedzibie ZFPR. Szkolenie jest bezpłatne, aby wziąć w nim udział należy dokonać rejestracji.

Partner merytoryczny konkursu: KPMG. Partnerzy i patroni medialni: IMM, Wirtualnemedia, PRoto, Newseria, Puls Medycyny, Klub Twórców Reklamy, Innovation, Conrego, Hopa Studio, Transmisje Online, VIDEOactions – agencja filmowa, Michał Gmitruk Production.

Informacje o konkursie są dostępne TUTAJ.

MW