Logo

Event MIX

Siła miejsca. Wybierz niezwykłą lokację i zaskocz swoich gości!

Przy organizacji eventu warto odpowiedzieć sobie na istotne pytanie: co jest najważniejsze dla gości? Nie jest to proste, ponieważ istnieje wiele zmiennych czynników i każdy event czy wydarzenie należy traktować indywidualnie.

Najlepsza impreza to taka, która żyje jeszcze bardzo długo po zakończeniu, zaś wybór przestrzeni, jej charakter i detale mają ogromne znaczenie. Jak wybrać miejsce, które zrobi wrażenie, a nie narzuci zbyt oficjalnego charakteru eventu? Może warto zdecydować się na historię, kulturę i tradycję w jednym… Spotkania w sferze kultury mają wielką siłę, a eventy organizowane w miejscu z historią zawsze zyskują wartość dodaną.

Kopalnia Soli w Wieliczce jest takim właśnie miejscem, z historyczną nutą, przełamującym stereotypy, dostarczającym prawdziwych emocji, a zarazem posiadającym niezbędną infrastrukturę do zorganizowania eventu. Obiekt wpisany został na listę UNESCO dokładnie 40 lat temu. Bogate dzieje i kilkusetletni dorobek, został uznany za szczególne dobro, które należy doceniać i chronić. Za sprawą górników – rzeźbiarzy, którzy pracowali przy wyposażaniu i ozdabianiu podziemi, kopalnia ma rangę unikatowego w skali światowej zabytku. Każde pokolenie pracujących tu górników zostawiło swój ślad na solnych ociosach, dzięki czemu miejsce ma swój niepowtarzalny urok. Obecnie Kopalnia Soli w Wieliczce to zarówno wielowiekowa tradycja jak i nowoczesność. Głęboko pod ziemią, ale z kulturą zawsze na wysokim poziomie. W kopalni odbywają się wspaniałe podziemne koncerty, spektakle teatralne, wernisaże, bale… i nie tylko.

Dlaczego warto zaprosić gości lub partnerów biznesowych właśnie do zabytkowej kopalni?
Solne podziemia, odwiedzane każdego roku przez ponad milion turystów z całego świata, to jedna z największych atrakcji turystycznych na mapie Polski i Europy. Prawdziwe, tętniące życiem podziemne miasto to nie tylko raj dla turystów pragnących poznać tajemnice kopalni, zobaczyć podziemne jeziora czy kaplice, to także oryginalne miejsce na szkolenie, konferencję lub bankiet. Goście z pewnością będą zachwyceni. Nie bez znaczenia pozostaje imponująca podziemna infrastruktura – 7 wykutych w soli sal bankietowych i konferencyjnych o powierzchni od 58 do 680 m2, położonych ponad 100 metrów pod ziemią. Niespotykana nigdzie indziej naturalna sceneria stworzona przez naturę i człowieka wywiera na uczestnikach imprez niezapomniane wrażenia, których dodatkowo dopełnia aura tajemniczości, doskonała akustyka oraz mikroklimat solnych podziemi sprzyjający zdrowiu i dobremu samopoczuciu. Co istotne, każda z sal posiada zaplecze gastronomiczne, które umożliwia przygotowywanie potraw na miejscu, ze szczególną dbałością o najwyższą jakość, smak i estetykę serwowanych dań. Szefowie kuchni tworząc autorskie dania, dopełniają wszelkich starań, aby zaspokoić kulinarne gusta uczestników imprez. Kolejnym atutem kopalni jest lokalizacja – zaledwie kilkanaście kilometrów od centrum Krakowa, przy trasie A4, z doskonałym połączeniem z lotniskiem Kraków – Balice. Organizatorzy imprez mogą skorzystać z noclegów w należącym do Kopalni Soli „Wieliczka” Hotelu Grand Sal****. Kameralny obiekt w sercu zabytkowego parku, tuż obok Szybu Daniłowicza gwarantuje gościom niezakłócony wypoczynek, z dala od miejskiego zgiełku, przy jednoczesnej dostępności atrakcji kopalni „na wyciągnięcie ręki”.

Komora Warszawa, a może Komora Haluszki? Które miejsce wybrać na event?
Wybór sali jest uzależniony od wielu czynników, m.in. rodzaju imprezy, liczby gości, czy zaplanowanych atrakcji dodatkowych. W wielickiej kopalni organizatorzy eventów mają do wyboru ogromną przestrzeń XIX-wiecznej komory Warszawa – idealną na koncerty, bale, bankiety, spektakle czy sympozja nawet dla 700 osób. Imprezy dla mniejszej liczby gości (100 – 200 os.) można zorganizować w urzekającej pięknem i majestatem komorze Jana Haluszki. Jej ciekawy kształt i oryginalne ściany wykute w bryle soli zielonej stanowią wspaniałą scenerię dla bankietów i uroczystych kolacji. Poszukując przestrzeni na szkolenia czy konferencje nie sposób pominąć komory Drozdowice IV, łączącej harmonijnie tradycję z nowoczesnością. To właśnie tutaj znajduje się podziemne centrum konferencyjne z pełnym wyposażeniem, ciekawą architekturą i świetną akustyką. Na kameralne spotkania biznesowe idealna będzie komora Jana Haluszki II, biesiadę w górniczym stylu najlepiej zorganizować w komorze Gwarków, a na degustację czy mały poczęstunek wybrać komorę Michałowice lub Drozdowice III. Przy wyborze odpowiedniego miejsca zawsze służą pomocą pracownicy Działu Organizacji Imprez Kopalni, którzy pozostają do dyspozycji klientów również na dalszych etapach realizacji imprezy.

Kopalnia atrakcji
Imprezę pod ziemią warto uzupełnić o dodatkowe atrakcje dla gości. Możliwości jest wiele. Zwiedzanie słynnej Trasy turystycznej, wyprawa na Trasę górniczą, koncert górniczej orkiestry, przeprawa promem przez jezioro solankowe czy spotkanie ze Skarbnikiem. Każdy znajdzie coś dla siebie. Miłym gestem mogą być także drobne upominki dla uczestników eventu, np. pamiątkowe woreczki z wielicką solą.

Jak zorganizować event w kopalni? Czy jest to trudne?
Na początku warto zajrzeć na stronę www.kopalnia.pl. Można tam znaleźć wszelkie potrzebne informacje i obejrzeć sale, które spełnią zakładane kryteria. Aby omówić szczegóły należy skontaktować się z pracownikiem Działu Organizacji Imprez, który przygotuje scenariusz, kalkulację cenową, przedstawi ofertę atrakcji dla gości, odpowie na wszystkie pytania dotyczące organizacji wydarzenia pod ziemią oraz pozostanie do dyspozycji aż do momentu realizacji imprezy i rozliczenia końcowego. Warto podkreślić, że dewizą kopalni jest elastyczność i indywidualne podejście do każdego klienta, nieocenione przy organizacji konferencji, imprez czy wydarzeń kulturalnych.
www.kopalnia.pl

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH event!, pobierz bezpłatnie TUTAJ.