Logo

Trade marketing

Legendarny smak w wyjątkowej oprawie, czyli jak powstał bar eventowy Jack Daniel’s | HOLO

Jack Daniel’s Tennessee Whiskey można określić mianem legendy. Nie bez przyczyny – pochodząca z najstarszej destylarni w USA whiskey, jest jedną z najbardziej unikalnych, rozpoznawalnych oraz cenionych marek na świecie.

Posiadająca bogatą historię marka Jack Daniel’s od lat zajmuje szczególną pozycję na rynku. Z całą pewnością, popularność przyniósł jej wyjątkowy smak, powstały z połączenia najlepszej jakości zbóż oraz wody źródlanej pozbawionej związków żelaza. Legendarna whiskey swój łagodny charakter zawdzięcza procesowi charcoal mellowing, w trakcie którego trunek sączy się kropla po kropli przez 3-metrową warstwę węgla drzewnego z klonów cukrowych oraz dojrzewaniu w nowych, ręcznie wykonanych, dębowych beczkach.

Marka Jack Daniel’s zbudowała bardzo mocną pozycję na ogólnoświatowym rynku, czemu sprzyja aktualnie wzrostowy trend konsumpcji alkoholi z segmentu premium. Jest to zjawisko, które pojawiło się na przestrzeni ostatnich lat i które obserwujemy również w Polsce. Jak wykazuje najnowszy raport Nielsen, w ubiegłym roku wartość polskiego rynku alkoholowego podniosła się do 32,6 mld zł. Sytuacja ta ma związek z wzrostem zasobności portfeli Polaków, którzy zaczęli coraz częściej wybierać trunki z wyższej półki cenowej, w tym whisky. Na uwagę zasługuje fakt, że jednocześnie liczba sprzedanych litrów napojów alkoholowych w tym czasie, prawie nie uległa zmianie.

Niewątpliwie o sukcesie sprzedażowym danej marki decyduje sprawny proces komunikacji, w którym ogromną rolę odgrywa dziś bezpośredni kontakt z konsumentem. Najlepszym przykładem tego typu działań jest Event Marketing, który należy do jednych z najskuteczniejszych narzędzi pozwalających utrzymać silną pozycję marki, zbudować jej wizerunek oraz przybliżyć reprezentowane wartości. Czynnikiem również wpływającym na wzrost sprzedaży alkoholi są bezpośrednie rekomendacje barmanów oraz opinia otoczenia.
Jack Daniel’s mając świadomość, jak ważne miejsce w strategii komunikacji marketingowej zajmują eventy, postawił przed nami zadanie skonstruowania unikatowego baru. Projekt miał nawiązywać w całości do charakteru marki, podkreślając jej wyjątkowość oraz legendarny smak kultowej whiskey.

– Z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie Polaków alkoholami premium, w tym naszą whiskey. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i najnowszym trendom, chcieliśmy stworzyć bar, który jak najlepiej będzie odzwierciedlał wszystkie cechy naszej marki, czyli autentyczność, rzemiosło, pracę ręczną i brak kompromisów – mówi Maciej Gierula, Junior Brand Manager Jack Daniel’s.

Do realizacji projektu podeszliśmy jak do ekscytującego wyzwania. W pierwszej kolejności nasz designer stworzył szereg odręcznych rysunków, które przekształciliśmy później w wysokiej jakości wizualizacje 3D. Konstrukcję baru zaprojektowaliśmy tak, aby jak najlepiej przybliżała proces tworzenia whiskey Jack Daniel’s. Wpadliśmy na pomysł zbudowania strukturalnej ściany baru z oryginalnego węgla, nawiązującej do procesu charcoal mellowing, co wyróżnia Jacka Daniels’a wśród innych whisky. W scenografię wkomponowaliśmy wieka dębowych, amerykańskich beczek, w których dojrzewa ten legendarny trunek.

– Projektując bar wzięliśmy pod uwagę aktualne trendy wystroju wnętrz oraz bardzo ważna była dla nas ergonomia – tak, aby jak najlepiej można było wykorzystać miejsca dla pracy barmana. Zaproponowaliśmy bardzo praktyczne rozwiązanie, czyli modułowość baru, które pozwala na uzyskanie dwóch rozmiarów – 7-metrowego oraz maniejszego – 5-metrowego, co umożliwi naszemu klientowi łatwość doboru rozmiaru baru do określonej przestrzeni – mówi Filip Prządka z Agencji HOLO.
– Staraliśmy się, aby bar posiadał nie tylko niestandardowy design, ale był przy tym jak najbardziej praktyczny. Zależało nam na stworzeniu solidnej i zarazem mobilnej konstrukcji, która będzie odzwierciedlała ducha marki Jack Daniel’s – myślę, że udało nam się połączyć nowoczesne rozwiązania z nieodłącznymi atrybutami tej właśnie whiskey – mówi Adam Góra z Agencji HOLO.

Oprócz tworzenia i realizacji projektów kreatywnych Agencja HOLO posiada duże doświadczenie w branży eventowej – firma brała udział w 10. jubileuszowej edycji Konkursu POS Stars, gdzie z  barem wykreowanym dla marki Jack Daniel’s zdobyła ex aequo nagrodę główną w kategorii POS EVENT oraz również ex aequo nagrodę główną GRAND PRIX konkursu.

www.holo.com.pl

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.