Logo

Marketing MIX

Walka z plagą otyłości w Londynie – burmistrz wprowadza zakaz

W Londynie nie będzie reklam śmieciowego jedzenia. Sadiq Khan, burmistrz Londynu ogłosił, że od lutego 2019 roku w metrze, pociągach podmiejskich, tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia, czyli hamburgerów, kebabów, napojów słodzony czy czekoladowych słodyczy.

Wprowadzając ten zakaz władze Londynu chcą czynnie włączyć się w walkę z plagą otyłości wśród brytyjskiej młodzieży. W związku z wprowadzonym zakazem  nie będzie można reklamować na ulicach Londynu i w środkach miejskiej komunikacji takich produktów, jak hamburgery, kebaby, słodycze czekoladowe, napojów słodzonych, solonych orzeszków. Zakaz ma obejmować cały transport publiczny w Londynie – oprócz pojazdów, również przystanki i stacje metra. Zakaz oznacza, że z reklam w przestrzeni komunikacji miejskiej nie będą mogły już korzystać sieci fast food, chyba że zdecydują się promowanie zdrowych produktów i dań, które oferują swoim klientom, jak np. bakalie czy bezcukrowe napoje. Nie będą mogły jednak reklamować się wizerunkowo, konieczne będzie wskazanie w reklamie konkretnego zdrowego produktu. Przeciwna decyzja londyńskiego burmistrza jest brytyjska branża reklamowa, która prognozuje, że na wprowadzonym zakazie straci transport miejski, któremu może grozić nawet plajta. Z danych urzędu Public Health England wynika, że ponad 37 proc. mieszkającej w Londynie młodzieży w wieku 10-11 lat cierpi na otyłość lub ma nadwagę. 

MW