Logo

Marketing MIX

W 2019 roku Grupa Tauron ogranicza wydatki marketingowe o połowę

W tym roku Grupa Tauron ograniczy wydatki marketingowe o połowę Tauron jako jedna ze spółek energetycznych zapowiedziała ograniczenie wydatków na działalność marketingowo-promocyjną. To decyzja bezpośrednio związana z polityką dotyczącą cen energii w Polsce.

Zarząd Grupy Tauron miał zwrócić się do rady nadzorczej spółki z wnioskiem o ograniczenie budżetu na cele marketingowe w tym roku. Podjęto decyzję, że budżet zostanie zmniejszony o połowę, w porównaniu do dotychczasowej kwoty. – W Grupie Tauron trwa projektowanie planu działań sponsoringowych na kolejny rok. Znajdą się w nim projekty gwarantujące wypracowanie największego ekwiwalentu dla marki Tauron przy zachowaniu optymalnych kosztów. Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na rok 2019 o połowę – w porównaniu do roku poprzedniego. W celu realizacji celów sprzedażowych i budowania rozpoznawalności marki Tauron będzie korzystać w tym okresie z innych narzędzi – powiedział Daniel Iwan, rzecznik prasowy Grupy Tauron.

To pierwszy z gigantów energetycznych, który zapowiedział oszczędności w wydatkach na promocję oraz sponsoring – rynek tego samego ma oczekiwać po pozostałych spółkach: PGE, Enei i Enerdze.

Według prognoz agencji mediowej Zenith polski rynek reklamowy miał osiągnąć w ubiegłym roku wzrost o 6,6 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę miała wynieść 7,533 mld zł. Globalnie rynek reklamowy odnotuje 4,5 proc. wzrostu, osiągając wartość 581 mld dolarów. Według firmy doradczej Sponsoring Insight, rynek sponsoringu sportowego w 2019 roku ma osiągnąć wartość miliarda złotych.

MW