Marketing MIX „Zamiast podbijać rynek, zbudowaliśmy go na nowo” – 10 lat firmy Freshmail!

„Zamiast podbijać rynek, zbudowaliśmy go na nowo” – 10 lat firmy Freshmail!

20
0

FreshMail to krakowska firma oferująca program do wysyłki mass mailingów. Od jej założenia minęło ponad 10 lat. Jakie były początki firmy i gdzie był punkt zwrotny w organizacji, opowiadają jej założyciele.

– Będąc dyrektorem kreatywnym w agencji interaktywnej, poszukiwałem rozwiązania do email marketingu. Po szybkim przeglądzie rynku okazało się, że nie ma dobrych polskich rozwiązań. Dostępne produkty były skomplikowane w obsłudze, a do tego drogie. Byłem przekonany, że jesteśmy w stanie stworzyć lepszy produkt, korzystając z naszych kompetencji jako agencja interaktywna – mówi Krzysztof Adamus, pomysłodawca FreshMaila.

Krzysztof do współpracy zaprosił Pawła Salę, ówczesnego Brand Managera. Paweł Sala postanowił podjąć się nowego wyzwania i rozwoju produktu.

– Wspominając początki pracy nad FreshMailem, największe problemy o dziwo nie wiązały się z konkurencją. Dużo większym wyzwaniem było edukowanie polskiego marketera. W 2008 roku nie było praktycznie żadnych publikacji na temat email marketingu, nie było dobrych case studies. Spora część rynku utożsamiała email marketing po prostu ze spamowaniem. Postanowiliśmy zbudować rynek email marketingu na nowo. Od początku kładliśmy olbrzymi nacisk na edukację klientów. Dzisiaj nazwalibyśmy to content marketingiem, ale 10 lat temu takiego pojęcia nikt nie znał – wspomina Paweł Sala, CEO FreshMaila.

Niedługo po pojawieniu się produktu, FreshMail został zauważony przez polskich marketerów. Doceniono m.in. przyjazny interfejs, przejrzysty system płatności oraz edukację rynku w zakresie email marketingu.

– Po sześciu latach staliśmy się liderem na polskim rynku, wysyłaliśmy połowę maili marketingowych w Polsce. Ośmieleni tymi sukcesami postanowiliśmy zawalczyć o zagranicznych klientów – mówi Krzysztof Adamus, Chief Commercial Officer.

Obecnie firma pracuje nad technologiami, takimi jak Big Data czy uczenie maszynowe, po to by dostosować się do wysokich wymagań rynku w zakresie dostarczalności. Światowi giganci, tacy jak Gmail czy Microsoft, zmieniają algorytmy antyspamowe w swoich narzędziach pocztowych. Operując na ogromnych ilościach danych, narzucają wysokie standardy w tym zakresie.

– Postanowiliśmy skupić się na zmianie technologii i dostosowaniu do najbardziej rygorystycznych standardów dostarczalności na świecie – potwierdza Paweł Sala.

FreshMail przez te 10 lat przeszedł długą drogę. Od pomysłu – po lidera email marketingu w Polsce. Z tej też okazji powstała specjalna, jubileuszowa strona, na której znajduje się film-wywiad z założycielami FreshMaila.

JK