Logo

Marketing MIX

Rynek agencji komunikacji marketingowej w Polsce

Brief4u.com to pierwszy serwis B2B dla profesjonalistów z obszaru komunikacji marketingowe, stworzony przez marketerów, dla marketerów! Serwis oferuje marketerom dostęp do największej bazy agencji komunikacji marketingowej w kraju, umożliwiający wybór agencji reklamowych dopasowanych pod kątem specyfiki danego projektu marketingowego i przeprowadzenie procesu przetargowego. Jest to przełomowe rozwiązanie, digitalizujące procesy przetargowe i pozwalające na przeprowadzenie ich w sprawy sposób, dające szeroki obraz rynku usługodawców świadczących usługi komunikacji marketingowej.

Choć transformacja cyfrowa w pierwszej kolejności objęła procesy i narzędzia z branży B2C, firmy coraz częściej poszukują rozwiązań, które pomogą im w prosty i wygodny sposób docierać do biznesowych partnerów. Digitalizacja rynku B2B postępuje w niezwykle dynamicznym tempie, a przejrzystość procesów zakupowych, oszczędności czy automatyzacja działań skłania do błyskawicznego wdrażania innowacyjnych narzędzi. Okazuje się, że największym beneficjentem tego trendu mogą być… marketerzy.

Nawyki z B2C przenoszą się do B2B

Przyzwyczajenia z zakupów online w B2C przenoszą się do sfery B2B w niezwykle naturalny sposób. Porównywarki cen, kojarzone dotychczas głównie z nabywaniem butów czy komputerów stają się dziś podstawowym narzędziem przy wyborze firm, z którymi chcielibyśmy współpracować – korzysta z nich 65% przedsiębiorstw. Równie popularne są elektroniczne zapytania ofertowe (64%), a niewiele mniej organizacji prowadzi przetargi elektroniczne (36%) czy też ocenia kontrahentów w sieci (36%)[1].

Trend ten nie wydaje się być zaskakujący. Firmy postrzegają platformy elektroniczne jako zdecydowanie bardziej transparentny i oszczędny sposób współpracy z innymi przedsiębiorstwami. Wskazują także na możliwość odciążenia managerów poprzez automatyzację i przyspieszenie działań – od wyboru dostawcy, przez negocjacje i sam proces zakupowy[2].

Wygoda „osobistych” zakupów skłania zatem firmy do poszukiwania podobnych rozwiązań w budowaniu relacji biznesowych z kontrahentami. Możliwość łatwego wyszukania i porównania kontrahentów, jak również nawiązania współpracy bezpośrednio przez online’ową platformę również skłania do korzystania z tego rodzaju rozwiązań. Jak z postępującej rewolucji w B2B mogą skorzystać marketerzy? Już spieszymy z odpowiedzią.

Sektor B2B potrzebuje jednak wyspecjalizowanych narzędzi. Dla marketerów szczególnie wrażliwym, nierzadko problematycznym obszarem jest komunikacja z potencjalnym podwykonawcą – np. w obszarze realizacji przygotowanego briefu. Kłopotliwe jest także znalezienie ww. usługodawcy, który najlepiej pasuje do specyfiki danego projektu marketingowego, oraz posiada odpowiednie kompetencje i zasoby do realizacji projektu.

Jak wynika z danych przytoczonych kilka akapitów wyżej, „porównywarki cenowe” czy przetargi elektroniczne stają się powoli standardem w B2B. Dlaczego więc nie wykorzystać ich w nawiązywaniu współpracy z agencjami reklamowymi? Dlaczego nie przekazać najbardziej problematycznych zadań zautomatyzowanej platformie i skorzystać z gotowych rozwiązań?

Brief4U.com to serwis katalizujący relacje biznesowe na płaszczyźnie marketer – agencja reklamowa, oferujący marketerom możliwość wybrania agencji reklamowych, precyzyjnie dopasowanych do specyfiki danego projektu marketingowego, spośród największej bazy agencji reklamowych w kraju (ok 350 agencji komunikacji marketingowej dostępnych dla marketerów – stan na początek stycznia 2019 r.).

W oparciu o wyżej wymienioną bazę przygotowaliśmy raport, obrazujący profil agencji działających na rynku. Pokazuje on specjalizację  agencji, wielkość, obszar działania, powiązanie wielkości agencji ze specjalizacją oraz wiele innych faktów. Jest to pierwszy tego typu dokument na rynku, przygotowany w oparciu o dane przekazane przez ponad 350 podmiotów działających na rynku. Obecna wersja raportu jest wstępną analizą rynku. Serwis brief4U.com dynamicznie rozwija się, obecnie zarejestrowanych jest już blisko 400 agencji komunikacji marketingowej, oraz coraz częściej jest wykorzystywany przez marketerów do realizacji projektów przetargowych. W ramach rozwoju serwisu planujemy publikację kolejnych, bardziej szczegółowych raportów pokazujący nie tylko obraz z perspektywy agencji, ale również oczekiwań marketerów.

Link do raportu online: TUTAJ.

Video prezentujące serwis: ZOBACZ TUTAJ.

JK

 

[1] Badanie GFK Polonia dla Aleo/ING Bank Śląski: Praktyki zakupowe firm oraz korzystanie z Internetu w tym zakresie, Sierpień 2016

[2] Deloitte: Digitalizacja rynku B2B, Styczeń 2017