Rewolucja technologiczna, którą obserwujemy od kilku lat, diametralnie zmienia dotychczasowy sposób funkcjonowania nie tylko poszczególnych firm, ale także całych rynków. Przeobrażenia te dotyczą otoczenia zewnętrznego firm, jak również wewnętrznego funkcjonowania ich poszczególnych działów. Dział marketingu jest jednym z nich. Jak zmieniają się oczekiwania rynku i samych firm wobec CMO? Z jakimi wyzwaniami borykają się szefowie marketingu? W jaki sposób korzystają z nowych technologii?
To tylko niektóre z zagadnień, które znalazły się w pierwszej polskiej edycji badania CMO firmy doradczej Deloitte. Udział w ankiecie to szansa, aby porównać doświadczenia i wyzwania przed którymi stoją CMO oraz zidentyfikować rynkowe trendy w tym obszarze w Polsce. Badanie Deloitte jest częścią globalnego Programu CMO, który oferuje liderom marketingu wsparcie w rozwoju kariery i sieci kontaktów, wymianę wiedzy merytorycznej czy zaprojektowane specjalnie dla nich usługi. Na świecie badanie jest realizowane od trzech lat, teraz pojawiła się okazja, by wziąć w nim udział również w Polsce.
– Rzeczywistość biznesowa gwałtownie zmienia się na naszych oczach. Najbardziej widoczne są zmiany technologiczne, jednak technologia zaledwie zwiastuje rewolucję, którą przejdą wszystkie przedsiębiorstwa. To spowoduje przekształcenie relacji pomiędzy markami a konsumentami również w obszarze marketingu. W wyniku tych procesów zmienia się także rola CMO, którzy muszą się dostosować do nowych potrzeb i oczekiwań rynku oraz własnych organizacji – mówi Michał Pieprzny, Partner, Lider zespołu strategii cyfrowych i transformacji, Deloitte.
Udział w badaniu jest więc okazją do podzielenia się swoją perspektywą i spostrzeżeniami. Daje ono również możliwość kształtowania i wyznaczania trendów w marketingu. Przeprowadzane przez Deloitte badanie jest anonimowe, a jego wypełnienie zajmuje maksymalnie 20 minut. Deloitte gwarantuje poufność udzielanych odpowiedzi. Każdy z uczestników badania otrzyma bezpłatnie kompleksowy raport z analizą uzyskanych informacji. Będzie on okazją do wyciągnięcia wniosków, jak i przeprowadzenia wewnętrznej dyskusji o zmieniającej się roli marketingu wewnątrz firmy. Badanie potrwa do końca marca, a jego wyniki zostaną zaprezentowane w okresie letnim.
Partnerami badania są Akademia Leona Koźmińskiego, Hays Polska oraz IAB Polska.
Badanie dostępne TUTAJ.
MW