Logo

Marketing MIX

Czteryczwarte zmienia identyfikację wizualną HSH Chemie

Agencja Czteryczwarte Brand Design wygrała przetarg na rebranding marki HSH Chemie, którego efektem jest wprowadzana właśnie nowa identyfikacja wizualna wyróżniająca się silną typografią i bogatym światem ikon.

HSH Chemie to marka o ponad 40-letniej historii i korzeniach firmy rodzinnej, która w ciągu ostatniej dekady urosła do rangi lidera dystrybucji chemii w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma sprowadza najlepsze produkty z całego świata i dystrybuuje je w krajach CEE, a jej oferta obejmuje 11 segmentów asortymentu chemii (od suplementów, przez chemię budowlaną po pasze dla zwierząt hodowlanych).

W związku z dynamicznym rozwojem HSH Chemie, dotychczasowa identyfikacja wizualna przestała odzwierciedlać tożsamość marki. Poprzedni znak HSH powstał dwie dekady temu i w niemal niezmienionej formie przetrwał kolejne lata i kolejne trendy. Przyszedł zatem czas, by podkreślić nowoczesny charakter i obecną pozycję firmy, czym zajęli się projektanci z Czteryczwarte Brand Design.

Efektem prac jest spójny system identyfikacji wraz z nowym logo. Stanowi ono nowoczesny znak graficzny, nawiązujący do dawnego tylko poprzez kształt okręgu i wyjątkową w swojej kategorii kolorystykę. Szukając środków wyrazu najtrafniej pokazujących przewagi rynkowe i charakter HSH, projektanci stworzyli unikalny język wizualny. Tak  powstała rodzina ikon pozwalających na komunikowanie wartości i zasad, którymi firma kieruje się w biznesie. Podstawową wyróżnikiem wizualnym jest budowanie konturem prostych i łatwych do zdekodowania kształtów, zachowujących miękki charakter linii ze znaku marki. Transparentne, przecinające się linie nawiązują do przejrzystości relacji, która jest ważną cechą standardu pracy i biznesu HSH. 

Stworzona przez Czteryczwarte nowa identyfikacja wizualna oddaje siłę i nowoczesność HSH za pomocą mocnego brandingu, który jednak nie dystansuje, jest bliski, a jednocześnie elegancki. Łączy prostotę z różnorodnością, nowoczesność z przyjaznym charakterem marki. Co istotne, zaproponowany język wizualny ma duży potencjał, gdyż wraz z powstaniem systemu zaplanowano jego ewolucję i możliwe zastosowanie dodatkowych form w myśl living brandingu. Poszerzanie rodziny ikon oraz projekty visuali to jedne z wielu narzędzi, które ułatwią w następnych latach rozwój systemu i komunikacji marki z odbiorcami.

[galeria=”1″]

Zwycięstwo w przetargu oraz wdrożenie nowej identyfikacji stanowią kolejne potwierdzenie kompetencji Czteryczwarte w dziedzinie corporate identity. Agencja ma ogromne doświadczenie strategiczno-projektowe i wiedzę zdobywaną przy realizacji projektów brandingowych, zróżnicowanych pod względem skali i obszaru manifestacji marki. Firma dysponuje dużym zespołem specjalizującym się w tworzeniu identyfikacji wizualnej i wciąż go rozbudowuje.

JK