Logo

Trade marketing

Trafny wybór | Dziedzik

DZIEDZIK POSM SOLUTION o systemach, które decydują o skutecznej sprzedaży.

Rynek produktów FMCG od pewnego czasu jest bardzo mocno zdywersyfikowany, a wybór przy półce staje się coraz bardziej intuicyjny. Nieraz możemy zaobserwować, że wybór dokonywany jest na podstawie dostępności, a nie przywiązania do konkretnego produktu. Powoduje to, że projektując naszą półkę nasi klienci muszą poświęcić więcej czasu i starań, aby zadbać o każdy szczegół.

Z każdym dniem klienci stają się coraz bardziej świadomi. Dlatego tak ważna jest dbałość o wizerunek i odpowiednie komunikowanie produktów na półce. Elementem koniecznym jest odpowiednie ułożenie i zapanowanie nad porządkiem w miejscu sprzedaży. To bardzo skutecznie przekłada się na dostępności i czytelność marki na półce. Każdy z nas wie doskonale jak ważne jest poczucie słuszności wyboru przy dokonywaniu decyzji zakupowej. To wszystko mechanizmy, które bezpośrednio przekładają się na podniesienie wolumenu sprzedaży.

Dziś możemy spotkać bardzo dużo rodzajów regałów, półek oraz rozwiązań w halach sprzedażowych, różnice potrafią być bardzo duże i często implementacja gotowych rozwiązań nie jest możliwa. Systemy, które proponujemy naszym klientom, opierają się w głównej mierze na profesjonalnym „developmencie” opartym tylko i wyłącznie na potrzebach danego produktu oraz kategorii, w której będziemy je stosować. Za każdym razem podchodzimy do rozwiązania indywidualnie tak, aby sprostać najbardziej rygorystycznym oczekiwaniom oraz zapewnić 100% zwrotu z poniesionej inwestycji.

Każdy z naszych systemów przechodzi szereg testów zarówno wytrzymałościowych, jakościowych, jak i wizerunkowych. Wszystko co proponujemy musi być przemyślane, a każdy słaby punkt wyeliminowany już w fazie prototypu. Projektując listwy cenowe czy też popychacze na półkę, staramy się zawsze zoptymalizować dobór
materiałów, wygląd i sposób montażu do stawianych nam oczekiwań cenowych, jak i funkcjonalnych. Jedną z najważniejszych cech jest również wytrzymałość na kontakt z klientem i personelem, który będzie ten system użytkował. Każde rozwiązanie musi spełniać dwie funkcje, pomóc w zatowarowaniu półki i spowodować, że jest szybsze, sprawniejsze i bardziej efektywne oraz drugą, skierowaną bezpośrednio do odbiorcy, który dokonuje zakupu – mówi Marek Dziedzicki z firmy Dziedzik.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów bardzo często stosujemy praktykę, w której przeprowadzamy testy w wybranych sklepach, obserwując jak zmieniają się wybory klientów po zastosowaniu dedykowanego rozwiązania. To etap, w którym można bardzo łatwo obliczyć wzrost z inwestycji, wprowadzić ostatnie korekty do rozwiązań tak, aby mieć pewność, że finalna produkcja, która opuści fabrykę i trafi na rynek będzie w 100% taka jak się spodziewamy. Wszystko co proponujemy wytwarzane jest w Polsce, dlatego też jesteśmy w stanie bardzo szybko przygotować rozwiązanie i spełnić wszystkie oczekiwania. Czas produkcji jest bardzo elastyczny, gdyż wszystko wytwarzane jest na miejscu w jednej fabryce.

Na przestrzeni ostatnich lat naszego rozwoju staliśmy się specjalistami tego typu rozwiązań, nasze portfolio zawiera każdy rodzaj rozwiązania, które obecnie jest stosowane w sprzedaży. Zaufały nam największe marki na rynku, z czego jesteśmy bardzo dumni. Pokazuje to również, że wszystko co robimy działa i przekłada się na rozwój produktów naszych klientów. W naszej firmie pracują wykwalifikowani konstruktorzy-technolodzy oraz osoby odpowiedzialne za analizę sprzedaży i wpływ POS-a na potencjalną sprzedaż. Wszystko co robimy jest konsultowane i starannie sprawdzane pod każdym kątem. Zapewniamy najwyższy stopień obsługi oraz doradztwo w wyborze. Niejednokrotnie zwracano się do nas z ogólnym problemem polegającym na przykład na spadku sprzedaży. W takich przypadkach analizujemy rynek i obserwujemy, z czego może wynikać zła sytuacja konkretnego produktu i jak możemy wpłynąć na zmianę w wyborach klientów. To bardzo ciekawe i ambitne zadanie.

Obecna sytuacja na rynku powoduje, że zastosowanie tego typu zabiegów jest niemal konieczne. Mnogość różnych produktów w obrębie jednej kategorii jest tak duża, że to jedyny sposób, żeby się wyróżnić i skłonić kupującego do wyboru z portfolio klienta. Sami jesteśmy konsumentami i często na podstawie własnych zachowań wyciągamy wnioski i proponujemy gotowe rozwiązania na podstawie osobistych odczuć – opowiada Damian Dziedzicki z firmy Dziedzik.

www.dziedzik.pl

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.