Logo

Marketing MIX

Tikkurila dla Ziemi

W minioną sobotę, 30 marca, Tikkurila Polska po raz kolejny włączyła się w największe na świecie wydarzenie związane ze zmianami klimatycznymi – „Godzinę dla Ziemi”. Tego dnia firma wyłączyła zbędne oświetlenie na jedną godzinę, pomiędzy 20:30 a 21:30; do udziału w akcji zachęcała również swoich pracowników.

 

Godzina dla Ziemi to inicjatywa organizacji World Wildlife Fund (WWF), która rozpoczęła się w 2007 roku od gaszenia świateł w Sydney, w Australii. Obecnie w akcję włączają się setki milionów ludzi na całym świecie, na jedną godzinę wyłączane są również iluminacje ponad 10,000 znanych obiektów na całej ziemi.

Inicjatywa ma charakter symboliczny i ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z klimatem oraz zachęcenie ludzi do brania odpowiedzialności za środowisko naturalne w codziennych czynnościach.

„Zmiany klimatyczne stanowią jeden z globalnych megatrendów wpływających na działalność naszej firmy. Tikkurila nieustannie dąży do minimalizowania wpływu, jaki wywiera na środowisko naturalne, m.in. poprzez dobór surowców i ich dostawców, koncentrację na wyrobach wodorozcieńczalnych, wydłużanie cyklu życia malowanych powierzchni, oszczędne wykorzystywanie zasobów naturalnych oraz usprawnianie procesów i zwiększanie wydajności zakładów produkcyjnych w celu ograniczenia emisji oraz strat materiałowych, jak również poprzez wiele innych większych i mniejszych działań” – mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager firmy Tikkurila. „Dodatkowo, chcemy również aktywnie uczestniczyć w akcjach i kampaniach, które promują zrównoważony rozwój i dbanie o środowisko naturalne” – dodaje Magdalena Olszewska.

Przy okazji „Godziny dla Ziemi”, Tikkurila Polska zorganizowała kolejną edycję eko-lekcji, poprzez które firma promuje postawę ekologiczną wśród dzieci. Podczas tegorocznych interaktywnych zajęć ponad 200 uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Dębicy zapoznało się z zasadami segregowania śmieci i recyklingu oraz dowiedziało się, jak mogą osobiście dbać o środowisko naturalne.

„Eko-spotkania z firmą Tikkurila są jednym z działań, które już od kilku lat realizujemy na rzecz budowania świadomości ekologicznej wśród najmłodszych. Merytorycznego wsparcia udziela nam Branżowa Organizacja Odzysku, z którą Tikkurila współpracuje także w zakresie odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych” – mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager firmy Tikkurila. 

MW