Logo

Marketing MIX

Agencja Allegro z kolejną kampanią dla Warszawskiego ZOO

Allegro Brand Experience Agency przygotowała kampanię „ZOOstaw, nie dokarmiaj” dla Warszawskiego ZOO. Działania realizowane na formatach ATL-owych i digitalowych rozpoczęły się w czerwcu i potrwają długofalowo. Allegro odpowiadało za koncepcję kreatywną i roll out kampanii.

Warszawskie ZOO wciąż mierzy się z problemem dokarmiania zwierząt przez odwiedzających ogród zoologiczny. Takie zachowanie powoduje problemy zdrowotne zwierząt, a nawet może prowadzić do ich śmierci. Z tego powodu Warszawskie ZOO zdecydowało się na uruchomienie kampanii zwracającej uwagę na ten istotny problem. Akcja ma uświadamiać, że dokarmianie zwierząt przez zwiedzających, nawet z pozoru zdrowym jedzeniem, może mieć dla mieszkańców zoo tragiczne skutki. Ważne jest również poinformowanie, że zwierzaki mogą być karmione tylko przez swoich opiekunów.

Przygotowując koncepcję kreatywną kampanii, agencja szukała takiej formy przekazania komunikatu, by zwracała ona uwagę szerokiej grupy docelowej, jaką są goście ogrodu zoologicznego, była dla niej czytelna i wywoływała oczekiwaną refleksję. Do osiągnięcia takich założeń Allegro postanowiło wykorzystać potencjał storytellingowy zwierząt mieszkających w ogrodzie. Formuła graficzna oraz wykorzystanie spersonifikowanych mieszkańców zoo stanowiło kontynuację poprzedniej kampanii „ZOObacz mnie całego!”, którą agencja przygotowała dla Warszawskiego ZOO pod koniec 2018 roku. W ten sposób na nośniki trafiły m.in. papuga – ara zielonoskrzydła, małpa – kapucynka żółtobrzucha, słoń afrykański, żubr europejski i goryl nizinny. Każde ze zwierząt jest podpisane imieniem, które faktycznie nosi jego gatunkowy odpowiednik żyjący w Warszawskim ZOO. Kreacje zawierają krótką wypowiedź zwierzaka w pierwszej osobie, opisującą jego autentyczną historię związaną z dokarmianiem oraz  konsekwencje dla zwierzaka z tym związane. Dzięki temu osiągnięto osobisty charakter komunikatów, który przemawia do wyobraźni i sprzyja kształtowaniu postaw.

Agencja odpowiadała za KV kampanii, a także roll out: kreacje citylightów, formatów digitalowych, animacji na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz materiały informacyjne do komunikacji w Warszawskim ZOO. Allegro przygotowało również projekty gadżetów związanych z akcją, które zostaną wykorzystane w konkursach.

Kampania „ZOOstaw, nie dokarmiaj” ruszyła w czerwcu 2019 i potrwa do końca roku.

Animowane kreacje TUTAJ.

MW