Logo

Marketing MIX

Mindshare testuje rozwiązanie Facebook Collaborative Ads dla Unilever. To pierwsza tego typu kampania w Polsce

Dom mediowy Midshare Polska jako pierwsza agencja w Polsce wspólnie z markami Unilever oraz Facebook przetestują najnowsze rozwiązanie platformy Marca Zuckerberga: Collaborative Ads. Kampania ma za zadanie wspierać działania e-commerce dla produktów Unilever z kategorii chemia domowa.

Collaborative Ads to innowacyjny produkt reklamowy, który  pozwala na efektywną i bezpieczną współpracę między markami a retailerami, którzy teraz będą mogli promować wybraną część swojego asortymentu, dzięki czemu system automatycznie wybiera produkty danego brandu.  Na podstawie tych działań tworzone będą reklamy dynamiczne, a ich dodatkową korzyścią jest możliwość retargetowania reklam do osób, które np. kupiły czy dodały do koszyka produkty danej marki na stronie lub w aplikacji retailera.

W trakcie kampanii zespół Mindshare Polska wykorzysta informacje o intencjach zakupowych użytkowników w oparciu o narzędzie Pixel Facebooka i Mobile SDK na stronie lub w aplikacji retailera. Pozwoli to na precyzyjne dotarcie do osób, które interesują się wybranymi produktami, optymalizując działania w taki sposób, aby zmaksymalizować szansę na konwersję.Dzięki zastosowaniu najnowszego rozwiązania możliwe będzie dokładne zmierzenie wpływu kampanii na działania sprzedażowe w e-sklepie zewnętrznego partnera.

– Cieszymy się, że jako pierwsi możemy przetestować nowe rozwiązanie Facebook Collaborative Ads. Dla naszych klientów prowadzimy wiele działań wspierających sprzedaż u zewnętrznych partnerów,
ale często wyzwaniem jest pozyskanie jakościowych danych w celu ewaluacji kampanii. Dzięki Collaborative Ads będzie to możliwe, co pozwoli nam na jeszcze skuteczniejsze emisje, a także przełoży się na wyższy wzrost z inwestycji – komentuje Anna Rama, Digital Manager w Mindshare.

Aby prowadzić kampanie z wykorzystaniem Collaborative Ads niezbędne jest pozyskanie zaawansowanego technologicznie partnera sprzedażowego. W swojej pierwszej kampanii
z wykorzystaniem tej technologii Unilever zdecydował się na działania z Allegro ze względu na bliską współpracę i już wypracowane modele sprzedażowe.

To kolejna wspólna kampania Mindshare Polska oraz Unilever. Wynikiem trwającej ponad 3 lata współpracy są m.in. tak innowacyjne projekty, jak pierwszy Masthead 360 na serwisie YouTube.

Działaniami po stronie domu mediowego kieruje Adrian Nawrocki, Senior Executive & E-commerce Specialist w Mindshare.

MW