Logo

Marketing MIX

Agencja Allegro dla Open Hair Festival

Allegro Brand Experience Agency wsparła komunikacyjnie i kreatywnie Open Hair Festival w Sieradzu. Zadania zrealizowane przez agencję objęły komunikacyjne wsparcie strategiczne, przygotowanie kampanii marketingowych, zakup mediów, a także rebranding festiwalu.

Open Hair Festival to realizowane od kilkunastu lat trzydniowe, największe w Polsce święto fryzjerstwa. Odbywa się na cześć jednego z największych fryzjerów XX wieku – Antoine Cierplikowskiego – w jego rodzinnym mieście – Sieradzu. Organizatorem imprezy jest Urząd Miasta Sieradz. W ostatnich latach w finale wydarzenia brało udział ok. 30 tys. uczestników.

Przed tegoroczną edycją organizator postanowił dokonać rebrandingu festiwalu, który miał już 10 lat. Urzędowi Miasta Sieradza zależało również na mocniejszym wyeksponowaniu wydarzenia na mapie polskich festiwali. Zadaniem agencji było wsparcie w dotarciu z komunikatem o wydarzeniu do nowego grona odbiorców, tak żeby festiwal silniej wyszedł poza region i trafił na toplistę chętnie odwiedzanych wydarzeń wakacyjnych.

Działania Allegro polegały na przygotowaniu odświeżonej identyfikacji wizualnej i  kompleksowego planu komunikacji festiwalu. Agencji zależało na pokazaniu w komunikacji dynamiki i unikatowego charakteru sieradzkiego wydarzenia, stanowiącego okazję do przeżycia wyjątkowych emocji i doświadczeń związanych z fryzjerstwem i kulturą, której dotyka. Media mix wykorzystany do tych działań komunikacyjnych objął zarówno formy płatne w mediach tradycyjnych, radiu, OOH jak i kampanię marketingową w mediach społecznościowych oraz BTL. Agencja odpowiadała również za zakup mediów tradycyjnych i digitalowych. Allegro wsparło także komunikację festiwalu w mediach społecznościowych.

Open Hair Festival 2019 from Agencja Allegro on Vimeo.

Dział kreatywny agencji opracował rebranding tegorocznej edycji festiwalu. W nowej identyfikacji agencja mocno wyeksponowała fryzjerskie DNA wydarzenia – poprzez uczynienie z kosmyka włosów głównego elementu graficznego, wykorzystaniu typografii podkreślającej „HAIR” w nazwie oraz stylizacji elementów typografii na jeden z artefaktów fryzjerskich – grzebień. Kreacja wykorzystała mocne kolory, by pokazać dynamizm wydarzenia i wzmocnić potencjał komunikacyjny nośników.

Program tegorocznego festiwalu uświetniły m.in. koncerty Smolik//Kev Fox wspartych przyjaciółmi: Bokką i Johnem Porterem. Headlinem była niemiecka grupa Alphaville. Popularnością cieszyły się wystawy i warsztaty ze zdobywcą Oscara Allanem Starskim z Wiesławą Starską czy nocny pokaz Gosi Baczyńskiej.

MW