Logo

Marketing MIX

Piróg, Gonciarz, Lisie Piekło i Modny Tata też wrzucają #DoŻółtegoKosza

5 września wystartowała kampania edukacyjna Żywiec Zdrój Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #DoŻółtegoKosza, mającą na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie właściwej segregacji i recyklingu plastiku. W ramach 11. edycji programu Po stronie natury Żywiec Zdrój zmienił warszawskie słupy reklamowe w żółte kosze do segregacji i razem z liderami opinii pokazuje, jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku, nadając im drugie życie.

Prawidłowe segregowanie, wrzucanie odpadów do odpowiednich pojemników to proste czynności,  które realnie przyczyniają się do ochrony środowiska. Żywiec Zdrój razem ze znanymi osobami, którym bliski jest temat ekologii zachęca, by zmiany zacząć już dziś! W ramach kampanii edukacyjnej, której towarzyszy hasztag #DoŻółtegoKosza, marka inspiruje do modyfikacji codziennych nawyków i tłumaczy, jak w prosty sposób przyczynić się do zmniejszenia ilości plastiku w otoczeniu. Przekaz projektu jest bardzo prosty – sięgając po plastikową butelkę pamiętajmy, aby po jej opróżnieniu postąpić w odpowiedzialny sposób i wrzucić ją do żółtego kosza lub innego pojemnika przeznaczonego na tworzywa sztuczne jeśli w naszym otoczeniu nie nastąpiła jeszcze wymiana koszy. Plastik to bowiem surowiec wtórny, który po wykorzystaniu może i powinien zostać ponownie przetworzony. To czy wróci do środowiska w formie odpadu czy zyska kolejne życie, zależy również od nas.

Wrzucaj #DoŻółtegoKosza także poza domem

Kampania Żywiec Zdrój od razu wyszła na ulice Warszawy. Słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Tym działaniem marka zwraca uwagę, jak proste i jednocześnie ważne jest segregowanie odpadów – każdą butelkę PET można wielokrotnie przetworzyć pod warunkiem, że po zużyciu jej zawartości umieszczona zostanie w żółtym koszu lub innym pojemniku oznaczonym „tworzywa sztuczne”. Dlatego zgodnie z hasłem kampanii „Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #DoŻółtegoKosza” do 15 września każdy może wrzucić do jednego z koszy plastikowe butelki, które po zakończeniu projektu zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane do produkcji zabawek, mebli, a także kolejnych butelek. Wszystkie butelki Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a od marca br. w sklepach dostępna jest pierwsza 5-litrowa butelka w ofercie Żywiec Zdrój, pochodząca w 100% z plastiku z recyklingu i jednocześnie nadająca się do ponownego przetwarzania.

Żywiec Zdrój wspólnie ze znanymi osobami zachęca do segregacji odpadów

Od 3 września hasztag #DoŻółtegoKosza pojawia się także na profilach kolejnych znanych i lubianych osób. Na swoich  kanałach gwiazdy zachęcają do segregacji plastikowych opakowań, pokazując jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku, nadając im drugie życie. Kampanię wspierają już między innymi Michał Piróg, Krzysztof Gonciarz, Lisie Piekło, czy Modny Tata.

[galeria=”1″]

– To od nas zależy jak będzie wyglądała przyszłość następnych pokoleń. To my bierzemy i ponosimy odpowiedzialność za to co zobaczą i z jaką natura będą miały styczność nasze dzieci. Pewnych procesów nie da się zatrzymać, pewnych surowców nie da wyeliminować. Namawiam do tego, żebyśmy wzięli odpowiedzialność za przyszłość tu i teraz. Namawiam do rozsądnej gospodarki surowcami. Jako cywilizacja borykamy się z wieloma ekologicznymi problemami. Jednym z nich jest plastik który nas otacza dosłownie z każdej strony. Musimy ograniczyć jego nadużycie. Zdaje sobie równocześnie sprawę z faktu, że nie uda nam się w najbliższej przyszłości wyeliminować go z naszej rzeczywistości. Dlatego musimy nauczyć się nim gospodarować. Plastik to przede wszystkim surowiec który może mieć drugie życie. Pomóż nam w tym. Traktuj plastik nie jako bezwartościowy śmieć, który ma olbrzymi i zły wpływ na naturę. Traktuj go jako surowiec, który może służyć nam długo i zawsze wyrzucaj go do żółtego kosza. Pomóżmy nie mnóżmy– komentuje Michał Piróg, aktor, prezenter i ekolog, zaangażowany w kampanię Wyrzucaj, jak chcesz, ale zawsze #DoŻółtegoKosza.

Żywiec Zdrój – w kierunku obiegu zamkniętego

Żywiec Zdrój wspiera działania mające na celu zamknięcie obiegu plastiku – przetwarzania i ponownego wykorzystania plastikowych butelek, które stając się surowcem wtórnym nie trafiają jako odpad do środowiska. Podczas Szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach firma podjęła bezprecedensowe zobowiązanie – w 2020 roku taka sama ilość plastiku jaką wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Wychodząc z przekonania, że plastik nie może trafiać do środowiska naturalnego, Żywiec Zdrój zobowiązał się do działania na rzecz bardziej efektywnego systemu zbiorki butelek PET i ich recyklingu w Polsce. Teraz w ramach kampanii promowanej hasztagiem #DoŻółtegoKosza chce zaangażować w ten proces także społeczeństwo, pokazując, że recykling ma swój początek w naszych domach, a segregacja jest jednym z jego najważniejszych etapów.

Kampania marki Żywiec Zdrój #DoŻółtegoKosza została przygotowana przez agencje Cut the Mustard i Tailor Made PR. Ta ostatnia odpowiada za komunikację projektu – działania media relations, współpracę z liderami opinii oraz partnerami. Agencja Cut The Mustard odpowiada za koncept oraz  kreację materiałów filmowych i graficznych – stworzyła m.in. materiały filmowe, landing page akcji oraz wszystkie kreacje graficzne promujące kampanię. Spot wyreżyserował Piotr Matejkowski,
za planowanie i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja marketingu precyzyjnego K2 Precise.

Więcej informacji o kampanii #DoŻółtegoKosza: CZYTAJ TUTAJ.

JK