Logo

Trade marketing

Radosny czas dla sprzedawców detalicznych? Święta Bożego Narodzenia!

Zbliża się powoli święto, które jest symbolem radosnego i pogodnego czasu spędzanego z rodziną – Boże Narodzenie!

Święta Bożego Narodzenia są dla sprzedawców detalicznych jednym z najważniejszych sezonów w roku. Kupujący chętniej wydają wysokie kwoty, a marki mocno inwestują w kampanie promocyjne. Chcą przekonać klientów, że ich produkt będzie idealnym prezentem pod choinkę lub najlepszym daniem w świątecznym menu.

Pośród licznych billboardów, reklam w telewizji lub czasopismach, które zalewają rynek, miejscem, gdzie świąteczna kampania ma tak naprawdę znaczenie jest promocja w sklepie. Przyczyna jest bardzo prosta. Kampania w punkcie sprzedaży wpływa na kupujących w ostatnim momencie, kiedy podejmują decyzję o dokonaniu zakupu. Dlatego bardzo istotne jest, aby marki włączyły Trade Marketing i komunikację na materiałach POS do swoich działań marketingowych.

Pytanie brzmi: Kiedy najlepiej zacząć planować kampanię mediową lub promocyjną na terenie sklepu?
Zakładając, że marka zamierza przyciągnąć kupujących w ramach promocji „Early bird”, kampanię in-store należy wprowadzić na początku października. Planując komunikację in-store, marketer powinien zaplanować czas, który trzeba poświęcić na tworzenie koncepcji kampanii mediowej lub działań promocyjnych, opracowanie grafiki, uzyskanie akceptacji od sieci handlowej oraz produkcję i montaż materiałów POS. Proces może zająć nawet 5 miesięcy, w zależności od tego, jakie działania zamierza wdrożyć marka.

Najważniejszą rzeczą jest zrozumienie, co sprawia, że klienci decydują się na zakup. Kupujący lubią aktywności, dzięki którym zakupy stają się przyjemnym doświadczeniem. Dlatego marki FMCG, jak i non-FMCG chętnie korzystają z podświetlanych materiałów POS oraz wyposażonych w czujnik ruchu lub niespotykane elementy 3D. Twierdzą także, że najbardziej zapadający w pamięć przekaz musi być zakomunikowany w przynajmniej trzech miejscach w sklepie i oczywiście najlepiej, jeśli te miejsca wyznacza tzw. ścieżka konsumenta właściwa dla danej sieci handlowej. Idealnym połączeniem jest komunikacja na półce (Shelf Stoppery, Giant Shelf Decoration), na paletach produktowych i ekspozycja na standach produktowych.

Oryginalna dekoracja półki dla marki Finlandia.

Wielu klientów decyduje się w okresie świątecznym na dodatkowe działania wspierające markę, związane z konkursem konsumenckim, promocją typu Buy&Get lub wsparciem degustacyjnym i samplingowym.

Dla firm, które nie zaplanowały jeszcze swojej kampanii świątecznej, to najwyższy czas, aby przygotować stosowną komunikację i zdobyć więcej lojalnych klientów w sezonie, kiedy to każdy z nich nastawia się na większe wydatki.

Marta Kulcak-Boryń, Managing Director POS Media Group

POS Media Group oferuje wachlarz produktów i usług w zakresie reklamy w punkcie sprzedaży, promocji handlowej, samplingów, merchandisingu, mystery shopping, rozwiązań cyfrowych, analityki danych, badań
i kompleksowych usług doradczych. Firma jest obecna w sześciu krajach w Europie. Prowadzi wieloletnią współpracę z wiodącymi sieciami detalicznymi takimi jak: Tesco, Ahold, Kaufland, Lenta, Carrefour, SPAR, Magnit, Metro oraz wieloma innymi firmami, a także zapewnia rozwiązania marketingowe dla wielu najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie i wiodących reklamodawców. POS Media wraz ze swoim udziałowcem, Omni Marketing Global, prowadzi działalność w 24 krajach na świecie.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.