Logo

Marketing MIX

Alpejskie mleko od zadbanych krów – Milka przypomina, skąd się bierze delikatność

W drugiej połowie sierpnia ruszyła kampania pod hasłem „Milka. Stąd się bierze delikatność”, koncentrująca się na alpejskim mleku, które od ponad 100 lat stanowi serce i zarazem wyróżnik czekolady Milka. Marka m.in. zwraca w niej uwagę na fakt, że pozyskuje ten składnik z zaledwie ośmiuset niewielkich rodzinnych gospodarstw, na których średnio żyje tylko sześćdziesiąt krów. To z kolei pozwala czule troszczyć się o zwierzęta i środowisko, w którym żyją. W ramach kampanii zaplanowane jest wsparcie mediowe, sprzedażowe oraz PR-owe, w tym emisja kopii telewizyjnej oraz startująca na początku września loteria konsumencka.

100% alpejskiego mleka pozyskiwanego w delikatny sposób

Nazwa „Milka” powstała od słów „milch” i „kakao”, które w języku niemieckim oznaczają mleko i kakao. Odzwierciedla zobowiązanie marki do stosowania najlepszych składników gwarantujących wyjątkowy smak produktów Milka. Sekret delikatnego smaku rozpływającej się w ustach czekolady od zawsze tkwi w mleku od krów hodowanych na zielonych pastwiskach Alp. Delikatna czekolada z alpejskiego mleka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek o silnym i cenionym dziedzictwie.

– Milka to marka, która słynie z jakości produktów i jest wierna swojej tradycji. Od ponad 100 lat wytwarzamy naszą czekoladę wyłącznie z alpejskiego mleka. Oznacza to, że 100% tego składnika pochodzi z dolin i wysokich przełęczy Alp oraz Pogórza Alpejskiego od certyfikowanych dostawców. Ponieważ składnik ten jest podstawowym źródłem dochodu farmerów w Alpach, marka czuje się zobowiązana do kultywowania tej tradycji, współpracując z lokalnymi społecznościami – mówi Krzysztof Dłużniewski, brand manager Milka.

Jednak nie tylko miejsce, ale także sposób pozyskiwania mleka ma znaczenie. Składnik ten pochodzi z zaledwie 800 małych alpejskich farm, na których mieszka średnio 60 krów.

– Rolnicy na farmach Milka uwielbiają to co robią i z pasją dbają o swoje zwierzęta, które dostarczają im motywacji do pracy. Farmerzy znają swoje krowy po imieniu, a także potrafią rozróżnić ich osobowości – mówi Krzysztof Dłużniewski i dodaje: – Krowy Milka większość czasu spędzają na świeżym powietrzu, a kiedy nie pozwala na to pogoda – w przestronnych i zaopatrzonych w wiatraki oraz masażery oborach. Ich menu modyfikowane jest w zależności od pory roku i pogody. Jadają zróżnicowane posiłki, w tym świeżą trawę z alpejskich pastwisk, siano, kiszonkę, zboża i skoncentrowaną paszę. Zimą piją specjalnie podgrzewaną wodę, żeby nie marzły.

Delikatność w procesie produkcji wpływa zarówno na jakość czekolady, jak i poprawę życia rolników. Oznacza to, że Milka jest najdelikatniejszą czekoladą pod każdym względem – nie tylko jeżeli chodzi o smak, czy konsekwentnie budowaną komunikację związaną z czułymi gestami, ale też odpowiedzialną i zrównoważoną produkcję.

Milka. Stąd się bierze delikatność

W ramach kampanii, pod koniec sierpnia wystartowała emisja kopii telewizyjnej. Z kolei 2 września ruszyła loteria konsumencka, która potrwa do 19 lutego 2020 roku (termin zawiera okres wydawania nagród oraz rozpatrywania reklamacji). Zakup produktów objętych loterią oraz zgłoszenia będą możliwe do 13 października 2019 roku.

Za strategię i kreacje kampanii odpowiada agencja Wieden+Kennedy, a przeprowadzenie loterii – IQ Marketing. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshire. Obsługę social media powierzono Liquid Thread. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Milka i zrównoważona produkcja mleka

Milka podejmuje szereg działań zmierzających do osiągnięcia pozytywnych zmian w całym sektorze mleczarskim. Marka wspiera inicjatywy takie jak Dairy Sustainability Framework (DSF), których celem jest określenie zasad i praktyk w zakresie zrównoważonego rolnictwa mlecznego. Uznaje i akceptuje również standardy branżowe, które są zgodne z DSF, takie jak Quality Milk Sustainability Module w Niemczech. Normy te wyznaczają kierunek ciągłego doskonalenia procesu produkcji.

Milka w programie zrównoważonej uprawy kakao

Milka jest także częścią Cocoa Life – autorskiego programu Mondelēz International dotyczącego zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca. Jego celem jest zapewnienie stabilnego łańcucha dostaw kakao, przy jednoczesnym zabezpieczeniu lepszej przyszłości farmerów, ich rodzin i społeczności lokalnych. Do końca 2018 r. program Cocoa Life objął ponad 142 tys. farmerów działających w 1400 społecznościach. Logo Cocoa Life na opakowaniach Milka gwarantuje, że 100% kakao we wszystkich tabliczkach pochodzi z programu Cocoa Life.

Więcej informacji na temat marki Milka TUTAJ.

Więcej informacji na temat działań Mondelēz International na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu TUTAJ.

Spotu promującego kampanię:

<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/sapHbtsemvc” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen></iframe>

MW