Logo

Event MIX

Nowy wymiar event marketingu – EVENT MIX 2019!

Jedno z największych wydarzeń branży eventowej w drugiej połowie roku za nami. Połączenie strefy targowej i konferencji branżowej dla sektora EVENT & MICE ponownie spotkało się ze sporym zainteresowaniem.

EVENT MIX to bez wątpienia wyjątkowe wydarzenie – w jednym miejscu bowiem skupia praktyków i autorytety z branży eventowej, dając tym samym przestrzeń na wymianę doświadczeń oraz prezentację najciekawszych rozwiązań na rynku eventowym. Już po raz czwarty, pierwszego dnia targów, czyli 18 września, w specjalnej strefie targów FestiwalMarketingu.pl odbyła się konferencja EVENT MIX. W tym roku wystartowała w nowej odsłonie.

Organizator położył duży nacisk na zintegrowanie branży eventowej, dlatego wszyscy zainteresowani mogli uczestniczyć w otwartej formule konferencji. Każdy chętny, otrzymał zestaw słuchawkowy, który pozwolił na komfortowe uczestniczenie i spokojne wysłuchanie prelegentów.

5 prelekcji i 2 panele dyskusyjne wprowadziły uczestników w świat event marketingu.

O „Evencie w strategii marketingowej 360 stopni” mówiła Barbara Świderska  z Dream Events.

W panelu dyskusyjnym: „ Rozkręć swój event! Wybierz idealną atrakcję”, uczestniczyli: Arlena Zarzycka (Animatria), Piotr Gołębiowski (Oligo), Maciej Żołnierkiewicz (Grupa Hator), Sebastian Wilk (ZenonVR) i Mikołaj Marcinkiewicz (Venture Technology).

 

Dyskusję moderowała Magdalena Kondas z MeetingPlanner.pl

– Wraz z przedstawicielami firm, które dostarczają różnego rodzaju atrakcje na eventy, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, kiedy potencjalna atrakcja idealnie spełni swoje funkcje. W przypadku współpracy z podwykonawcami, podobnie jak na linii klient – agencja również bardzo ważny jest brief i określenie celów, nawet tych, które z pozoru mogą być dla firmy podwykonawczej nieistotne. Dostarczenie rzetelnych informacji i zaufanie do podwykonawcy, to kolejne wskazywane elementy. Do tego znajomość charakterystyki oferty podwykonawcy – np. hostessa i animator to zupełnie inne profesje, wymagają innych kompetencji i oznaczają inne koszty. Kolejny kluczowy aspekt to bezpieczeństwo, istotne nawet przy wykorzystaniu atrakcji, które z pozoru nie niosą ze sobą żadnych zagrożeń – wystarczy np. brak odpowiedniej instrukcji, jak zachować się w okularach przenoszących w rozszerzoną rzeczywistość. Podsumowując, ludzie, komunikacja, poszukiwanie wciąż nowych pomysłów i wcielanie w życie nawet tych najprostszych. Warte zaznaczenia jest też, że wyodrębnia się w branży eventowej tzw. branża animacyjna  – komentuje Magdalena Kondas.

Czy etyka to mission impossible branży eventowej? – pytały w czasie swojego wystąpienia: Olga Krzemińska-Zasadzka (Agencja POWER) i  Anna Nowakowska (strefaMICE.pl).

– Udało nam się przedstawić trzynaście najczęściej występujących w branży nieetycznych zachowań, które nazwałyśmy „umownie” tak: wysyłanie zapytań ofertowych do niezliczonej liczby agencji/dostawców, brak kontaktu z klientem/agencją po wysłaniu oferty, brak płatności za usługę, bądź też opóźnione płatności, przyczepimy się i będzie taniej,  dumping cen, zróbcie nam to taniej, kopiowanie scenariuszy, pomysłów, kreacji, logotypów, haseł reklamowych, pracownik przejmuje klientów, „podkupywanie” pracowników, zmowy cenowe i działania korupcyjne, szpiegostwo gospodarcze, taniej taniej taniej, ale klient VIP. Omówiłyśmy dostępne na rynku narzędzia i możliwości zgłaszania nieprawidłowości: Rady Etyki, Kodeksy Etyki, czarne listy agencji i podwykonawców, wpis KRD, działania z Urzędem Skarbowym, Sądem, komornikiem i mediami –  wymienia  Olga Krzemińska, Managing Director Agencji POWER.

Temat „Efektywnej współpracy na linii Klient vs. Agencja” omówili: Adriana Piekarska (Exclusive Event), Sebastian Oprządek (El Padre), Olga Krzemińska-Zasadzka (Agencja Power), Łukasz Adamowicz (Businessman Fun Club).

– Współpraca na linii klient vs. agencja  to wciąż bardzo ważna, żeby nie powiedzieć kontrowersyjna sprawa. Jest ogromna potrzeba narzędzi, które usprawnią ten proces i spowodują, iż obydwie strony będą działać skutecznie. Z uzdrowieniem branży eventowej jest trochę tak, jak z działalnością ekologiczną na naszej planecie. Wydaje się, że działania jednej osoby nie będą nic znaczyły w ogólnym rozrachunku. Nie jest to jednak prawda. Jeżeli każdy zrobi choć trochę, efekt będzie olbrzymi. I tak, jak nasza Matka Ziemia odczuje troskę o nią, tak i branża eventowa i reklamowa odczuje, ze coś zaczyna się zmieniać w… absolutnie dobrym kierunku – podkreśla Adriana Piekarska, Chief Executive Officer Exclusive Event.

„W jaki sposób wykorzystać optymalnie event marketing, by zwiększyć liczbę odwiedzających nas na targach klientów” pokazywał na sprawdzonych przykładach Robert Sosnowski, CVO agencji Biuro Podróży Reklamy.

 

O tym, jak być wizjonerem w branży, a zarazem nie zapominać o punkcie widzenia klienta i jego strategii marketingowej mówił Damian Haftkiewicz (Agencja Stereomatic), w czasie prelekcji pod intrygującym tytułem: „Nowoczesna sprzedaż oferty eventowej – czyli bolączki agencji z prowincji, tj. z…”.

Na finał organizatorzy przygotowali spotkanie z dziennikarką, producentką i niekwestionowaną królową szklanego ekranu, Agatą Młynarską. Prelegentka pytała: „Jak zorganizować event i nie zwariować?”.

Dodatkową atrakcją konferencji była żywiołowa integracja z Brianem Allanem, szkockim muzykiem, producentem i przedsiębiorcą, twórcą  projektu muzycznego „Poland… Why Not?“, a także pokaz malowania piaskiem na żywo w wykonaniu Galitsyna Art Group.

Branża eventowa już po raz kolejny skupiona była w specjalnej Strefie targowej EVENT MIX w ramach targów reklamy – FestiwalMarketingu.pl. Swoją ofertę prezentowali przedstawiciele hoteli, obiektów konferencyjno-targowych, a także dostawcy techniki scenicznej, wyposażenia, atrakcji oraz gadżetów na event. Odwiedzający imprezę mogli spotkać się z ponad pięćdziesięcioma wystawcami.

Podczas targów, które odbyły się 18-19 września br. w EXPO XXI Warszawa miało swoją premierę dziesiąte wydanie magazynu OOH event.

Okrągły jubileusz wydawnictwa był okazją do świętowania. Uczestnicy konferencji i odwiedzający Strefę EVENT MIX mogli spróbować pysznego tortu bezowego z musem mascarpone, jeżynami, borówkami i malinami i wypić lampkę prosseco.

– Cieszę się, że już od pięciu lat profesjonaliści z branży, dostawcy usług, przedstawiciele obiektów i atrakcji oraz eventowcy spotykają się w jednym miejscu, miejscu które jest doskonałym uzupełnieniem targów produkcji reklamowej. Potencjalny Klient ma tu komplet składowych do zorganizowania spektakularnego wydarzenia  – mówi Andrzej Kuczera, CEO w OOH event!, organizator STREFY oraz konferencji EVENT MIX.

OOH event!  z katalogiem wystawców Strefy EVENT MIX w wersji online do pobrania: TUTAJ.

Partnerami strategicznymi wydarzenia zostali: EXPO XXI Warszawa, TSE Grupa i Deli Catering.

Partnerami medialnymi konferencji byli: eventmanagement.pl, MeetingPlanner.pl, MICE Poland, Strefa MICE.