Logo

Marketing MIX

Shell rozpoczął promocję konsumencką z modelami BMW M zasilanymi słoną wodą, we współpracy z agencją Altavia

Firma Shell Polska przygotowała promocję konsumencką, w ramach której Klienci zbierają naklejki pozwalające na zakup w niższych cenach modeli BMW M napędzanych… słoną wodą! W przygotowaniu i przeprowadzeniu kampanii wspierają markę agencje: Altavia Polska odpowiedzialna za druk i dostawę materiałów na stacje oraz konstrukcję displaya, Ogilvy odpowiedzialna za przygotowanie materiałów ATL, Energy BBDO odpowiedzialna za przygotowanie materiałów BTL, zakup mediów MediaCom, social media – 121PR.

Promocja oraz towarzyszące jej działania marketingowe prowadzone z użyciem nośników POS wystartowały w grudniu. Obejmą ponad 400 stacji w sieci Shell i potrwają do 1 marca 2020 r. Planowane jest również wsparcie akcji kampanią obejmującą radio oraz internet (w tym również Social Media).

Mechanika promocji konsumenckiej przygotowana przez Shell polega na zbieraniu naklejek za zatankowanie paliwa lub gazu. Po zatankowaniu min. 25 l paliwa Shell FuelSave lub Shell AutoGas kierowca otrzymuje 1 naklejkę, po zatankowaniu min. 25 l paliwa Shell V-Power dostaje 2 naklejki, a po zatankowaniu min. 50 l paliwa Shell V-Power otrzymuje 4 naklejki.

Naklejki wklejane są w specjalnej ulotce i po zgromadzeniu 4 sztuk kierowca może kupić w promocyjnej cenie (9,99 zł) jeden z czterech modeli BMW M zasilanych słoną wodą.

– W Shell stawiamy na innowacje i nowe rozwiązania energetyczne. Inwestujemy w paliwa alternatywne takie jak LNG czy energia elektryczna i wspieramy niekonwencjonalne pomysły, które służą dekarbonizacji transportu. Dlatego mamy nadzieję, że nasze innowacyjne samochody BMW M napędzane słoną wodą będą nie tylko zabawkami, ale także inspiracją do rozważań nad przyszłością mobilności – mówi Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.

W każdym opakowaniu z modelem BMW M znajduje się bateria litowa, pojemnik na sól i wodę, zakraplacz oraz naklejki do oklejenia modelu. Po zakropieniu kilku kropel roztworu w odpowiednie miejsca modelu zachodzi reakcja chemiczna. Energia elektryczna pochodzi z elektrolitów dostarczanych w słonej wodzie, które wprawione w ruch zasilają silniki samochodów. Bateria dołączona do modelu może być używana maksymalnie 2-3 razy, przy czym łączny czas działania baterii to ok. 30 min.

Do modelu można jednak dokupić akumulator wielokrotnego użytku ładowany przez USB (za 11,99 zł + 1200 punktów Shell ClubSmart), która pozwoli dłużej cieszyć się zabawą z modelami. Dodatkowo można również dokupić tor wyścigowy (za 14,99 zł + 1500 punktów Shell ClubSmart), dzięki któremu zabawa modelami dostarczy jeszcze więcej radości.

Po pobraniu kodu z opakowania modelu lub ulotki, w sklepach IOS App Store oraz Google Play można również ściągnąć grę Shell Racing. 

Agencja Altavia Polska wyprodukowała na potrzeby kampanii komplet materiałów POS, w tym m.in. plakaty do ram, owijki na monolity cenowe, bannery, wobblery, naklejki i ulotki do ich zbierania oraz display do wyeksponowania dostępnych modeli na terenie stacji. 

Altavia współpracuje z Shell od 2010 roku, w wyniku wygranej w centralnym przetargu. Agencja co roku przygotowuje dla tego klienta materiały na potrzeby kilkunastu kampanii reklamowych. W 2019 r. była to np. promocja konsumencka „Rozpocznij przygodę z Ducati” (w okresie od czerwca do września), w ramach której kierowcy tankując i zbierając naklejki mogli kupić w atrakcyjnych cenach modele motocykli Ducati; a w 2018 m.in. kampania rebrandingowa, w ramach której dotychczasowa marka własna Shell – Deli2Go, przekształcona została w markę deli byShell.

KL