Logo

Marketing MIX

Brodka, Dorociński i Musiał dołączają do akcji Żywca – „Wielka Zwrotka Ż”!

Monika Brodka, Marcin Dorociński i Maciej Musiał oddający butelki zwrotne do sklepów? Oto artyści, którzy właśnie dołączyli do „Wielkiej Zwrotki Ż” organizowanej przez markę Żywiec. Jej celem jest zachęcanie Polaków do oddawania butelek zwrotnych do sklepów. Swoim zaangażowaniem cała trójka udowadnia, że warto działać na rzecz naszej planety.

– Bardzo często myślimy, że nie mamy mocy sprawczej, aby wpłynąć na otaczające nas środowisko – mówi aktor Marcin Dorociński, ambasador akcji „Wielka Zwrotka Ż”. – Nic bardziej mylnego. Wystarczy zacząć od kilku niewymagających wielkiego wysiłku czynności, np. oddawania butelek zwrotnych do sklepu. W ten sposób dajemy im drugie życie i wprowadzamy z powrotem do obiegu, w którym mogą krążyć nawet przez 5 lat – przekonuje Dorociński.

W ekologiczną akcję Żywca zaangażowała się także Brodka. – Chcemy pokazać, że oddawanie butelek zwrotnych do sklepu to bardzo pozytywne działanie, które powinno wejść nam w nawyk – mówi artystka.  W ten sposób jesteśmy w stanie ograniczyć ilość produkowanych odpadów. Cieszę się, że możemy dawać dobry przykład i zachęcać do robienia tego jednego, małego kroku w dobrą stronę – dodaje Brodka.

Dlaczego warto dołączyć do „Wielkiej Zwrotki Ż”?

– Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne środowisku opakowanie, w jakim sprzedawane jest piwo. Może krążyć w obiegu nawet 25 razy – gdy tylko zostaje zwrócona do sklepu, otrzymuje kolejne życie – wyjaśnia aktor Maciej Musiał. – Dobrze, że zaczynamy mówić o tym głośno. Liczę, że dzięki akcji Żywca przekonamy więcej osób do działania na rzecz środowiska – dodaje Musiał.

Częścią „Wielkiej Zwrotki Ż” są także torby na butelki zwrotne sygnowane logo akcji. Celem tego ekologicznego gadżetu jest ułatwienie zwracania butelek zwrotnych – wszystko dzięki specjalnym przegródkom na butelki. Torby będzie można wygrywać w aktywacjach marki Żywiec.

W ramach Wielkiej Zwrotki Ż do sklepów biorących udział w akcji bez paragonu można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca i innych marek producenta. Za każdą butelkę zwróconą bez paragonu, sklep wypłaci 0,35 zł (cena sugerowana). Różnica 0,15 zł przeznaczona jest dla sklepu biorącego udział w „Wielkiej Zwrotce Ż” jako zachęta do udziału w akcji i pokrycie kosztów związanych z magazynowaniem. Lista sklepów, które już dołączyły do akcji na www.wielkazwrotkaZ.pl.

„Wielka Zwrotka Ż” to część szerszych działań Grupy Żywiec pod hasłem „Daj butelce drugie Życie”. Więcej informacji o butelce zwrotnej i o tym co się z nią dzieje po zwrocie do sklepu na: 

Spot promujący akcję można zobaczyć będzie od 3 lutego br. w stacjach ogólnopolskich i tematycznych. Oprócz kampanii telewizyjnej zaplanowano również działania w Internecie oraz kampanię na nośnikach outdoorowych. 

Za strategię i kreację odpowiadają wspólnie 2012 Agency oraz VMLY&R, przy współpracy pod kątem muzycznym i artystycznym z agencją eventową Live. Zakup i planowanie mediów Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Sputnik Studio, za reżyserię odpowiadał Szymon Pawlik, a aranż muzyczny utworu „SING IT BACK” przygotował kompozytor Marcin Macuk.

MW