Logo

Marketing MIX

Megaboard dołącza do projektu Outdoor Track

Firma Megaboard przystępuje do badania Outdoor Track prowadzonego przez Instytut Badań Outdooru. To czwarty operator reklamy OOH, który dołącza do projektu.

Do bazy nośników objętych badaniem przyłączono powierzchnie wielkoformatowe, których właścicielem jest spółka Megaboard. Pomiar widowni w ramach Outdoor Track obejmuje teraz ponad 44 tys. powierzchni reklamowych w 10 miastach. Oprócz Megaboard w badaniu uczestniczą Ströer, AMS oraz Clear Channel.

Wyniki dla nośników Megaboardu udostępnione zostaną wraz z najbliższą, kwietniową  aktualizacją platformy IDS (Inventory Delivery System) – narzędzia do planowania i autoryzowania kampanii w oparciu o wskaźniki mediowe.

 – Przystąpienie do Outdoor Tracka, to ważny krok dla wzmocnienia pozycji rynkowej naszych nośników, które dzięki standardowi badań outdooru staną się pełnoprawnymi elementami oferty profesjonalnego rynku OOH – podkreśla Michał Kłos, CEO firmy Megaboard Sp. z o.o.

– Cieszymy się, że do standardu Outdoor Track przystąpiła kolejna firma outdoorowa. Dzięki temu projekt obejmuje ponad 80 proc. rynku OOH – mówi Waldemar Kruk, członek zarządu IBO.

– Megaboard jest pierwszą firmą spoza inicjatorów projektu Outdoor Track, która zawiera umowę z  Instytutem Badań Outdooru. Równolegle IBO prowadzi rozmowy z innymi operatorami dotyczące potencjalnej współpracy – dodaje Bartosz Barański, członek zarządu IBO.

Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:

  •        natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu
  •        dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS
  •        baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter)

Metodologia umożliwia wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych i bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.

Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach 10 aglomeracji).

Więcej o badaniu: TUTAJ.

KL