Logo

Marketing MIX

#MnieToDotyczy – influencerzy w kampanii społecznej dotyczącej samobójstw młodzieży

Wczoraj rozpoczęła się niezależna kampania społeczna #MnieToDotyczy. Celem akcji jest podniesienie społecznej świadomości na rosnącą liczbę prób samobójczych wśród dzieci i nastolatków, oraz zwrócenie uwagi, że każdy może przyczynić się do zmniejszenia problemu.  Akcja prowadzona jest w serwisach YouTube, Tik Tok i Instagram.

W kampanii udział wzięło dziesięciu znanych youtuberów, instagramerów, aktorów i wokalistów młodego pokolenia: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek). 

W spocie wideo młodzi inluencerzy zwracają uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Celem filmu jest zaznaczenie, by nie lekceważyć niepokojących sygnałów ze strony młodych osób ze swojego otoczenia.

Z danych Policji wynika, że w 2019 roku zamachów samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat, to o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. 458 zamachów samobójczych zakończyło się w ubiegłym roku zgonem. Od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162 proc. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna. Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.

KL